מוטורולה אטריקס ולפ-דוק - חדשנות לא בשלה

כמכשיר בודד, האטריקס בהחלט מציע חוויה טובה, אך הלפ-דוק הוא מוצר שאינו מספיק בשל ואפילו מאכזב ■ יש להניח שאחרי שמוטורולה הבינה את כל הבעיות, המוצר הבא שלה יהיה כנראה טוב בהרבה

דגם Atrix של מוטורולה הפך לאחת ההבטחות המעניינות יותר של השנה מאז הוכרז בינואר בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES בלאס וגאס. המכשיר המציא קונספט מעניין, ונראה כאילו נלקח מהשראת חברת מודו הישראלית.

נטבוק: האטריקס מגיע עם מעין נטבוק בשם LapDock. המוצר הזה הוא בעצם נטבוק "טיפש" בפני עצמו, כי מדובר רק במסך בגודל 11.6 אינץ', מקלדת מלאה, משטח מגע לשימושי עכבר, 2 כניסות USB וסוללה פנימית. למחשב הזה אין התקן WiFi או בעצם כל יכולת מעבר למערכת ההפעלה הבסיסית המותקנת בו, שנראה כאילו נלקחה בהשראה ממערכת ההפעלה למחשבים של אפל, כאשר בחלק התחתון של המסך מופיעים האייקונים של היישומים הניתנים להפעלה. למשל, דפדפן פיירפוקס וגישה למרכז מדיה להצגת התמונות והסרטים ישירות על המסך הגדול של המחשב ולא של הטלפון. כל השימושים האלו בלפ-דוק אפשריים רק כאשר מחברים את הסמארטפון אטריקס בחלק האחורי. מרגע שהאטריקס מחובר, ניתן להתחיל לעבוד על הלפ-דוק. הוא שואב את כל המידע, החיבור לאינטרנט וכל תוכן אחר ישירות מהאטריקס.

נשמע מבטיח, והרעיון נראה כדבר הבא בעולם הסלולר. הבעיה היא שמבחינת ביצועים, קצב העבודה איטי להחריד.

אז מה טוב בלפ דוק? שמחברים אליו את האטריקס ניתן לראות על גבי מסך המחשב את מסך הסמארטפון. כך ניתן לעבוד עליו עם מקלדת נוחה, כאשר צריכים לענות להודעות סמס או שימושים שונים אחרים.

אטריקס: המכשיר חביב מאוד, אך איכותו של מסך המגע בגודל 4 אינץ' מאכזבת ודהויה לעומת הצבעים החדים של הגלקסי אס 2 של סמסונג. מצד שני, המסך הזה אמור להיות עמיד יותר בפני שריטות. המכשיר פועל כמו שאר מכשירי מוטורולה על מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד בגרסה 2.2.2 ולא ב-2.3.3 האחרונה.

ממשק: מוטורולה הלבישה על האנדרואיד את הממשק שלה, MotoBlur. לטעמנו, נדרשה השקעה רבה יותר ברמה הגראפית של הממשק, כי הוא מעט חיוור ולא מספיק מלוטש ואין לו מספיק יתרונות לעומת ממשקים של יצרניות אחרות. מצד שני, אין לו הרבה חסרונות.

מצלמה: 5 מגה פיקסל. התוצאות מוצלחות מאוד, גם בתנאי תאורה לא טובים. יש פוקוס אוטומטי ופלאש. צילום הווידיאו הוא בתקן HD של 720p שעושה עבודה לא רעה.

אבטחה: למשתמשים הפרנואידים, האטריקס מציע פתיחת המכשיר באמצעות סריקת טביעת האצבע. לטלפון הזה יש משטח מגע המזכיר את זה הקיים במחשבים ניידים, כאשר היכולת הזו עובדת, אבל יש לה שתי בעיות. הראשונה היא שמאוד מתסכל להתחיל לסרוק את האצבע בכל פעם שמפעילים את המחשב. השנייה היא שאם לא מצליחים לסרוק את האצבע, אפשר לפתוח את האטריקס עם קוד.

יכולות נוספות: התקן GPS, מעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה הרץ שמספק עבודה טובה בהרצת הטלפון, אבל לא כמעבד של הלפ דוק. לאטריקס יש גם זיכרון פנימי של 1 ג'יגה RAM ועוד 16 ג'יגה לאחסון נתונים, בנוסף לאופציה להרחבה עם כרטיס זיכרון בנפח של עד 32 ג'יגה.

בשורה התחתונה: נקודת הפתיחה של האטריקס מאוד בעייתית, כי הוא מגיע אחרי השקתו של הגלקסי אס 2 בארץ שיצרה רף מאוד גבוה.

כמכשיר בודד, האטריקס בהחלט מציע חוויה טובה, אך הלפ-דוק הוא מוצר שאינו מספיק בשל ואפילו מאכזב. יש להניח שאחרי שמוטורולה הבינה את כל הבעיות, המוצר הבא שלה יהיה כנראה טוב בהרבה.

מחירים: ב-3,560 שקל באורנג' (או 100 שקל ב-36 תשלומים). הערכה כוללת תושבת נוחה לחיבור המכשיר למסך הטלוויזיה. ה-LapDock יגיע בערכה דומה, הכוללת את האטריקס, אבל במחיר של 5,000 שקל (או 140 שקל ב-36 תשלומים).

בשוק הפתוח - כ-3,000 שקל ללפ-דוק, 2,500 שקל לאטריקס.

ציון: 8.5 לאטריקס, 7.5 ללפ דוק.