שריג: המוסדיים נדרשים למנות מנהל בכיר לשירות לקוחות

הממונה על שוק ההון: על דירקטוריון גוף מוסדי לקבוע מדיניות שירות מסודרת, שעיקרה, יצירת תקשורת יעילה וזמינה עם לקוחותיו, מענה ללקוחותיו בזמן סביר, ומסירת מידע מלא

מגנים על החוסכים: הממונה על שוק ההון, פרופ' עודד שריג, פרסם היום (ב') הוראות לשיפור השירות ללקוחות הגופים המוסדיים. "שירות איכותי ואמין הכרחי ליכולת מבוטח או חוסך פנסיוני לממש את זכויותיו" כותב הממונה ומבקש להבטיח כי השירות שיעניקו הגופים המוסדיים ללקוחותיהם יהיה יעיל, מהימן ואיכותי. לשם כך פירסם דרישה כי ימונה ממונה על שירות לקוחות, אשר יהיה במעמד עובד בכיר ויהיה אחראי על נושא שירות לקוחות בגופים המוסדיים.

"בהתאם להוראות החוזר, על דירקטוריון גוף מוסדי לקבוע מדיניות שירות מסודרת, שעיקרה, יצירת תקשורת יעילה וזמינה עם לקוחותיו, מענה ללקוחותיו בזמן סביר, ומסירת מידע מלא. כל גוף מוסדי יחויב לקבוע אמנת שירות, שתכלול מדדים לרמת השירות, וכן לבחון את עמידתו במדדים אלו באופן שיטתי" נכתב בהודעת הממונה על שוק ההון.

סגן שר האוצר, חה"כ יצחק כהן, מסר כי "אני מברך על המהלך אשר נועד לשפר את רמת השירות אותו מעניקות חברות הביטוח והחברות המנהלות את כספי החיסכון הפנסיוני. מדובר בנושא חשוב הנוגע לציבור רחב של לקוחות ולפיכך אנו נמשיך לפעול להעלאת רמתו ונגישותו של השירות לטובת החוסכים והמבוטחים".

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג, ציין כי "אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון שם את נושא השירות על סדר היום כנושא מרכזי לקידום בשנים הקרובות. אנו מצפים מכל גוף מוסדי שישים את השירות בראש סדר העדיפויות שלו, וייבחן באופן עקבי את הצורך בשיפור השירות. בכוונתנו לערוך ביקורות שייבדקו את עמידת הגופים בהוראות החוזר, ולפרסם סקרים והשוואות שונות לציבור ביחס לשירות שהגופים המוסדיים מעניקים ללקוחותיהם".