צפו: הפקת אופנה עם דוגמנית בת 10 מעוררת סערה עולמית

בהפקה של מגזין האופנה "ווג" מצולמת הילדה עם מבטים סקסיים, נעלי עקב ובהעמדה פרובוקטיבית ■ בצרפת, שם פורסמה הפקת האופנה המדוברת, דווקא לא מתרגשים

מתי אופנה הופכת לחסרת טעם? אולי כאשר הדוגמנית היא בת 10, אבל נראית הכול חוץ מילדה. הפקת האופנה האחרונה של מגזין "Paris Vogue" כללה תמונות של הדוגמנית הצעירה טילן בלונדו, עם מבטים סקסיים, נעלי עקב ובהעמדה פרובוקטיבית.

הפרסום עורר סערה בעיקר בארה"ב, אבל עבר בשקט יחסי בצרפת, שם יוצא לאור המגזין. הנושא עלה לדיון, בין היתר, בתוכנית הבוקר של ערוץ ABC news, בה נמתחה ביקורת רבה על השימוש בדוגמנית צעירה כל-כך, ונערך דיון ביחס הציני של התעשייה כלפי הדוגמניות.

אחד הדוברים, פול מילר, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת אריזונה בפיניקס, אמר כי "מחקרים שלנו מראים כי תעשיית האופנה משפיעה על הדימוי העצמי של נערות ונשים, ופוגעת בביטחון העצמי שלהן כאשר הן לא מגיעות לסטנדרטים שמציבה התעשייה. אפילו בנות צעירות מודעות לדימוי שמשתקף מהמגזינים ולמה שנחשב ליפה ונחשק".

שולה אנג'יאל, מנהלת האתר הפמיניסטי Feminsting, אמרה כי "הקמפיין דוחה וחסר טעם", וביקורות אחרות אף טענו כי "התמונות הן חלומם הרטוב של פדופילים, זה מגעיל".

אביה של הילדה הוא כדורגלן עבר בליגה הצרפתית, פטריק בלונדו, ואמה היא כוכבת הטלוויזיה ומעצבת בגדי הילדים ורוניק לוברי.

לוברי הגיבה לטענות וכתבה באחד הבלוגים בצרפת, ואמרה כי "הדבר היחיד שהכניס אותי לשוק בתמונות הוא הענק על צווארה, ששווה 3 מיליון אירו. אני חושבת שקמפיינים של בגדי ילדים עם ילדות בבגדים חושפניים הם הרבה יותר גרועים. הבת שלי לא עירומה בקמפיין הזה. לא צריך להגזים".