הדסית תשקיע 7.5 מ' ש' בחממת ביומד למיזמים יהודים-ערבים בצפון

הזרוע המסחרית ליישום טכנולוגי של המרכז הרפואי הדסה השיקה בסוף השבוע את מיזם WAYS, חממת ביומד בשיתוף עם קבוצת יזמים מהצפון

חברת הדסית, הזרוע המסחרית ליישום טכנולוגי של המרכז הרפואי הדסה, השיקה בסוף השבוע את מיזם WAYS, חממת ביומד למיזמים יהודים-ערבים בצפון הארץ, בשיתוף עם קבוצת יזמים מהצפון.

הדסית התחייבה כי יושקעו 7.5 מיליון שקל בפרויקט במהלך חמש השנים הקרובות. המיזם יעודד יזמות משותפת בתחום הביוטכנולוגיה בקרב יהודים וערבים מצפון הארץ, תוך טיפוח יזמות בקרב עולים חדשים ומצוינות ביוטכנולוגית בקרב הנוער.

לצד ההשקעות של הדסית, צפויות השקעות נוספות בהיקף של כמה מיליוני דולרים מארגונים חברתיים, כך שניתן יהיה לקלוט 12 פרויקטים, שבכל אחד מהם יושקע חצי מיליון דולר - סכום דומה לזה שמקצות חממות המדען הראשי לפרויקטים שלהן.

"WAYS הוא מיזם הפועל לקידום של חברות ביומד בתחום המכשור הרפואי ופיתוח תרופות בשילוב עם פעילות חברתית בקרב מגזרים שונים באוכלוסייה", ציינה ד"ר עינת זיסמן, מנכ"לית הדסית.

המיזם יסייע לפרויקטים הפועלים בתוכו להפוך לחברות מסחריות, שיפעלו במרכז הטכנולוגי באזור העמקים והגליל התחתון. יזמי החממה הם ירון בר-אילן, שישמש גם כמנהל החממה הטכנולוגית; ד"ר ירון לב-אור, יזם ומנהל בתחום הביוטכנולוגי; ופא לחאם, אשת עסקים מנצרת; ופרופ' ירון אילן מהדסה.