לאמיצים בלבד: 6 מניות לקנייה עכשיו - בשיא המפולת

שון וויליאמס מ"מוטלי פול" במסר למשקיעים: "הירגעו. ההיסטוריה כבר הוכיחה כי אובדן דירוג AAA הוא לא בדיוק גזר דין מוות" ■ בין המניות המומלצות שלו מוזכרת גם טבע

בימים אלה, בזמן שרוב ציבור המשקיעים בפאניקה ומוכר מניות מכל הבא ליד, יש מי שלוקח נשימה עמוקה ותר אחר מציאות בשוק. שון וויליאמס מאתר המשקיעים "מוטלי פול" הוא אחד מהם. "הירגעו חברים", הוא כותב במאמר שהעלה אמש (ב') לאתר, בזמן שמדדי המניות בוול סטריט נחתכו בכ-7%.

קשה לומר שוויליאמס מתרגש מהורדת הדירוג של ארה"ב על ידי S&P: "ההיסטוריה כבר הוכיחה שאובדן דירוג AAA הוא לא בדיוק גזר דין מוות. למעשה, כאשר יפן וקנדה איבדו את הדירוג המושלם שלהן, שוקי המניות שם עלו בשנה שלאחר מכן. אתם צריכים לזכור גם שלהרבה מאוד חברות יש ערימות מזומנים ברמות שיא היסטוריות. לא פחות מ-444 חברות במדד S&P 500 הגדילו את הדיבידנדים שלהן ברבעון השני. זה לא הזמן להיכנס לפאניקה, זה הזמן לחפש מציאות".

וויליאמס ממליץ על 6 מניות שלטענתו אפשר לקנות כבר עכשיו, כאשר הקריטריונים שלו ברורים למדי: שווי שוק של יותר ממיליארד דולר, בטא קטנה מ-1 (פרמטר המעיד על סיכון נמוך יותר במניה מבחינה היסטורית), תשואת דיבידנד הגדולה מ-1.5% בשנה, צמיחה בהכנסות הגדולה מ-15% במהלך 3 השנים האחרונות ושולי רווחיות גולמית הגדולים מ-40%.

16 מניות ענו לקריטריונים שהציב וויליאמס, אך לאחר סינונים נוספים הוא הצטמצם ל-6 המניות הבאות:

Anheuser-Busch InBev (סימול: BUD) -> מדובר ביצרנית בירות מוכרות בארה"ב, כמו למשל "באדווייזר". לחברה תשואת דיבידנד של 1.8% וצמיחה של 16.7% ב-3 השנים האחרונות. לפי וויליאמס, "לא משנה אם המצב הכלכלי יהיה טוב או רע, אנשים ימשיכו לשתות בירה. לחברה יש 200 מותגים שהיא מוכרת ובגלל גודלה קשה להאמין שהיא תשיג צמיחה ארוכת-טווח של 15%. עם זאת, בהתחשב בבסיס הלקוחות המסור שלה ובגישה השיווקית שלה, יעד זה נראה בר-השגה".

J.M. Smucker (סימול: SJM) -> מדובר בחברת מזון גדולה הרחוקה ב-12.5% מהשיא השנתי שלה. וויליאמס טוען כי גם ענף המזון אינו חסין בפני מיתון, אם זה יפקוד את כלכלת ארה"ב, אך הן פגיעות פחות ויכולות להמשיך לחלק דיבידנדים, כפי שעשתה J.M. Smucker במהלך 10 השנים האחרונות.

מרק -> גם ענקית התרופות האמריקנית הזו "חטפה" אתמול במהלך הירידות החדות, ונפלה ביותר מ-5% תוך שהיא משלימה צניחה של 20% מהשיא השנתי. וויליאמס מתלהב משולי הרווחיות של החברה, כלומר מהיכולת שלה להרוויח יותר מכל דולר שהיא מכניסה ממכירות תרופות. כמו כן, תשואת הדיבידנד שלה עומדת על 4.8% והמשקיעים במניה לא ספגו הורדות בדיבידנד מאז 1988.

Newmont Mining -> החברה, על 15.5 אלף עובדיה, עוסקת בכריית זהב ונחושת. לפי וויליאמס, מדובר במניה שהיא מעין "גידור" בתיק ההשקעות במקרה של מפולת בשווקים, כיוון שמחיר הזהב בד"כ עולה בתקופות של פחד וחוסר ודאות. החברה מחלקת דיבידנדים בהתאם לעליית או ירידת מחיר הזהב, שכידוע טיפס אתמול לשיא וחצה את ה-1,700 דולר.

Quality Systems (סימול: QSII) ->מדובר בחברה המשווקת מערכות מידע לשירותי הבריאות. "מחפשים צמיחה? זו המניה שתיתן לכם אותה", כותב וויליאמס. "יש מעט מאוד תחומים שצומחים במהירות בתעשיית הבריאות, ואחד מהם זה תחום מערכות המידע שנועד לסייע בארגון המידע הרפואי הרב. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחותיה במהלך 3 הרבעונים האחרונים ומחלקת דיבידנד בריא".

טבע -> ענקית התרופות הגנריות הישראלית, שמנייתה נפלה ב-36% מהשיא השנתי וב-44% מהשיא ההיסטורי של מאי 2010, נמצאת גם היא ברשימת המומלצות של וויליאמס. הוא מציין לחיוב את מגוון המוצרים של החברה ואת הצנרת שלה, כמו גם את העובדה שהיא הגדילה את הדיבידנד שלה ב-25% ב-5 השנים האחרונות.