"הנפט צפוי עוד לרדת ל-55 ד' לחבית לפני הרבעון הרביעי"

מחיר הנפט איבד 32% מאז שהרקיע ל-115 דולר לחבית בחודש מאי ■ מחיר החוזה על הנפט לספטמבר ירד אמש ל-77.83 דולר לחבית, הרמה הנמוכה ביותר מאז ספטמבר 2010

מחיר החוזה על הנפט צנח אמש לרמת שפל של שנה; מחירה של חבית נפט ירד מתחת לרמה של 78 דולר אמש על רקע רצף המימושים בשווקים הגלובליים ועל רקע החששות מפני מיתון בארה"ב. מחיר החוזה על הנפט לחודש ספטמבר ירד ב-3.48 דולר ל-77.83 דולר לחבית, הרמה הנמוכה ביותר מאז ספטמבר 2010. נזכיר כי מחיר הנפט איבד 32% מאז שהרקיע ל-115 דולר לחבית בחודש מאי.

הורדת הדירוג של ארה"ב ע"י סוכנות הדירוג העולמית S&P הציתה פאניקה בקרב המשקיעים השבוע, המשקיעים בנפט תמיד התייחסו למניות כברומטר לאמון המשקיעים הכללי. נזכיר כי אמש מדד הדאו ג'ונס צנח ב-5.6%. מניות אסיה פתחו גם הם בירידה ובקרבהמשקיעים חשש ופאניקה מפני הדרדרות הכלכלה האמריקנית לפתחו של מיתון נוסף.

"זה ברור שהמשקיעים נכנסים לתקופה של משבר כלכלי גלובלי נוסף", אמר ריצ'רד סוטטניאן, אנליסט בחברת היעוץ של NU. סולטניאן צופה המשך ירידה במחיר הנפט לרמה של בין 55 דולר ל-60 דולר לפני שתהיה עלייה נוספת במחיר הנפט למעל ל-70 דולר ברבעון הרביעי.

המשקיעים ממתינים גם להודעת הפד שעשוי לדווח על על סיבוב נוסף של הקלה כמותית. "הירידות במניות צפויות להימשך עד אשר הפד יחשוף תוכנית חדשה", אמר אנליסט אנרגיה בכיר.

מדינות אסיה הן יבואניות הסחורות הגדולות ביותר, ירידה במחיר הנפט צפויה להיטיב עימן ובתוך כך סין עשויה להאט את קצב ההידוק המוניטראי על רקע הירידה במחירי הסחורות.