מאבק בין בעלי סינאל: "גבי בוגנים עושק את החברה במיליוני שקלים"

כך טוען אברהם דותן, המחזיק 12% מהחברה *סינאל בתגובה: "אין ממש בטענות המועלות"

אברהם דותן, בעל מניות ותיק בחברת סינאל תעשיות (12%), יוצא נגד התנהלות החברה, הסכמי ההעסקה של בעל השליטה בה, גבי בוגנים, והסכומים שמקבלים מסינאל שני בניו של בוגנים, אייל וארז. בעבר היו בוגנים ודותן שותפים בחברה פרטית שהחזיקה במניות השליטה בסינאל, אך ב-2008 הפרידו את החזקותיהם.

לקראת אסיפת בעלי מניות סינאל, המתוכננת לסוף החודש, פרסמה אתמול בערב החברה מכתב שהגיע אליה מדותן, ובו הוא טוען, באמצעות משרד עו"ד נאור-גרשט, לעושק החברה על-ידי בוגנים ובניו.

דותן טוען בפנייתו לסינאל, כי "למרות הביצועים הלא מזהירים של החברה, למרות שווי השוק הנמוך שלה (60 מיליון שקל, א' ל'), ועל אף איכות הניהול, מבקש בעל השליטה לאשרר לעצמו תנאי שכר מפליגים, החזר הוצאות לא מוגבל, רכב מנהלים מפואר מסוג ב.מ.וו, ואם כל זה לא מספיק, בעל השליטה מבקש לקבל בונוס של מיליוני שקלים נוספים כתוצאה משערוך של נכסים".

עוד טוען דותן, כי "בעל השליטה בחברה, יחד עם שני בניו, מתנהגים בחברה כמנהג בעלים, וקיימת התחושה כי החברה פועלת כדי לדאוג לרווחתם האישית, תוך שנחתמים עימם הסכמים בתנאים חריגים ובלתי סבירים בעליל, מבלי שיש מי שיעצור אותם".

רוצים לחדש את ההתקשרות

בסינאל מבקשים לחדש את התקשרות החברה עם בוגנים, המקבל דמי ניהול חודשיים של 189 אלף שקל, באמצעות חברת ניהול שלו. זאת נוסף למענק שנתי של 3% מהרווח השנתי הנקי של סינאל ותנאים סוציאליים נוספים. ב-2010 עמדה עלות השכר של בוגנים על 2.8 מיליון שקל.

נוסף לכך מבקשת החברה, המייצרת ומשווקת מערכות ממוחשבות לבקרה וניהול כוח אדם, לשפר ביותר מ-50% את עלות השכר החודשי של בנו של בעל השליטה, אייל בוגנים, לכ-29 אלף שקל, בתפקידו כסמנכ"ל משאבי אנוש וקשרי לקוחות.

בחודש שעבר חידשה החברה התקשרות לקבלת שירותי ייעוץ משפטי ממשרדו של ארז בוגנים, בנו של גבי, תמורת שכר טרחה חודשי של 5,200 דולר.

ב-2010 שילמה סינאל לארז כ-565 אלף שקל תמורת שירותיו.

סינאל מייצרת ומשווקת מערכות ממוחשבות לבקרה וניהול כוח אדם, ומחזיקה גם ב-80% ממניות חברת הנדל"ן דורסל. זו האחרונה הודיעה בסוף יולי כי חתמה על הסכם למכירת נכס באזור התעשייה הצפוני בנתניה לחברת ארלדן השקעות תמורת 80.5 מיליון שקל.

בסינאל ציינו היום, כי "אין ממש בטענות המועלות בהודעת העמדה האמורה, ואלו אינן נסמכות על עובדות מוצקות ו/או על כל ביסוס משפטי ותוך התעלמות מוחלטת מהאמור בדיווחי החברה". עוד ציינו כי בכוונת דירקטוריון החברה לפרסם את תגובתו בהקדם.