גיוס אוגוסט: משרדי עורכי הדין ממשיכים להתרחב גם בפגרה

"קדחת ההתרחבות" של משרדי עוה"ד ממשיכה גם בזמן פגרת בתי המשפט: יש מי שממשיכים לגייס שכירים, יש מי שממזג לשורותיו משרד נוסף, ויש גם מי שפורשת לטובת משרד משלה

דואגים לסביבה

משרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי וגרינברג מצרף 16 עורכי-דין ומקים מחלקה למשפט סביבתי

משרד עורכי הדין גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי וגרינברג צירף לשורותיו 16 עורכי דין. למחלקת הליטיגציה הצטרפו עו"ד מיכאל (מיקי) גרינפלד, שהתמחה במחלקה המשפטית של חברת קרדן ישראל, ועורכי הדין נעמה הוד ואמיר אבני, שהתמחו במשרד גרוס. למחלקת הבנקאות הצטרפו עו"ד לוני בכר, שב-4 השנים האחרונות גר ועבד בניו-יורק במשרד עורכי הדין Sullivan & Cromwell LLP; וכן עורכי הדין יעל דוד ויעקב סטיר, שהתמחו במשרד.

למחלקת המימון הצטרפו עו"ד ליאור שלזינגר, שהגיע לגרוס לאחר התמחות במשרד עורכי הדין הרצוג, פוקס, נאמן; ועו"ד שי צביה, לאחר התמחות במשרד שמעונוב, רוזנבוך. למחלקת הקניין הרוחני הצטרפה עו"ד מי-טל שריג-פונדויאנו, שקודם לכן עבדה כ-4 שנים במשרד עורכי הדין פרל, כהן, צדק, לצר. למחלקת ניירות ערך גויס עו"ד אלעד פלפל, לאחר התמחות במשרד יגאל ארנון.

למחלקה הבינלאומית הצטרפו שתי עורכות דין: אנה מיכאלובה, שב-3 השנים האחרונות עבדה בניו-יורק במשרד Skadden, Arps, Slate, Meagher and Flom; וכן ניצן טוביה שהתמחתה במשרד.

למחלקת מיזוגים ורכישות הצטרף עו"ד עופר זהבי, שהתמחה במשרד; ולמחלקת המסים הצטרף עו"ד יניב ארליך, שהגיע ממשרד רואי החשבון קוסט, פורר, גבאי את קסירר (ארנסט & יאנג ישראל).

בחודש שעבר הצטרפה למשרד גרוס גם עו"ד שרון מדל-ארצי כדי להקים את "המחלקה למשפט סביבתי". עו"ד ארצי ניהלה עד לאחרונה את המחלקה למשפט סביבתי במשרד עורכי הדין שביט בר-און. בשנים 2004-2006 שימשה כעורכת דין בעמותת "אדם טבע ודין - אגודה ישראלית להגנת הסביבה". בתחילת דרכה בתחום הגנת הסביבה עבדה כאחראית אכיפה במשרד להגנת הסביבה (מחוז דרום).

בשנה האחרונה עסק משרד עורכי הדין גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי וגרינברג בחלק מהעסקאות הבולטות במשק, בהן ייצוג קרן יורק במכירת האחזקות בפסגות, ייצוג AOL ברכישת 5MIN, ייצוג קרן הון סיכון האמריקנית Bessemer, ועד העסקה המדוברת: ייצוג כמצ'יינה ברכישת האחזקות של מכתשים-אגן-כימיקלים.

לדברי עו"ד איה יופה, שותפה-מנהלת וראש תחום ניירות ערך ושוק ההון, "הצמיחה וההתרחבות המקצועית של הפירמה, הן חלק מתכנון ארוך-טווח ומתהליך של פיתוח עסקי שבו עוסקת הפירמה תקופה ארוכה. המטרה העומדת לנגד עינינו היא להמשיך ולהוביל את הפירמה לסטנדרטים בינלאומיים הן בהיבט הניהולי-ארגוני והן בהיבט המקצועי".

לדברי עו"ד ריק מן, שותף-מנהל ומומחה למיזוגים ולרכישות, "בין הדברים המרכזיים שקרו בשנה האחרונה היו תיקוני חקיקה רבים, כמו תיקון 16 וחוק האכיפה המינהלית. הרגולציה הגוברת של רשות ניירות ערך מחייבת את החברות להתאים את עצמן ולעמוד בעומס הדיווחים והדרישות. זה דרש גם מאתנו להרחיב את מחלקות הבנקאות והפיננסים במשרד, ולגייס עורכי דין נוספים המביאים איתם ידע ומומחיות בתחומים אלה".

לדברי עו"ד יופה, הקמת מחלקת איכות סביבה במשרד הייתה "החלטה אסטרטגית". "ההחלטה נבעה ממודעות הולכת וגוברת להשלכות של שמירה על איכות הסביבה, הן של הציבור והן של הרגולטורים. מודעות זו מובילה לכך שקיימת יותר עבודה משפטית עם התמחות בתחום זה, ומצאנו צורך להרחיב את סל השירותים ללקוחות, עם התמחות מקצועית בנושא".

לדברי יופה, הגברת הרגולציה בתחום זה מגיעה אף ממקומות לא צפויים, כמו לדוגמה תיקונים לחקיקת ניירות ערך, הכוללים הרחבה מהותית של דרישות הגילוי החלות על חברה ציבורית ביחס להשלכות השונות של משפט סביבתי החלות עליה.

עו"ד שרון מדל-ארצי, ראש המחלקה החדשה, אומרת כי בשל היות תחום איכות הסביבה דינמי ומתפתח בקצב מהיר, לא ניתן לראותו רק דרך הפריזמה של הרגולציה הקיימת. "מן ההכרח הוא להיות ערים למגמות ההתפתחות בתחום זה, שכן עוד צפויות לחול בו תמורות משמעותיות בשנים הקרובות. כבר היום ניתן לראות מעבר ממדיניות משפטית-סביבתית וותיקה - המתבססת על שימוש בשלל כלי ציווי ובקרה - למדיניות בעלת אופי כלכלי, המאופיינת בשימוש בתמריצים, ופיתוח מנגנונים כלכליים סביבתיים, כגון: מסחר בהיתרים, מיסוי על פליטות לסביבה ותמריצי מס".

מדל-ארצי מציינת כי בצד האתגרים שאיתם מתמודד המגזר העסקי בתחום איכות הסביבה, עומדים אתגרים משמעותיים לא פחות לפתחו של המשרד להגנת הסביבה, ובהם: הגברת הוודאות לגבי שינויים צפויים ברגולציה הסביבתית, ואימוץ מושכל של רגולציה זרה בשים לב לתנאיה הייחודיים של מדינת ישראל.

עורכי הדין במשרד גרוס קלינהנדלר חודק / צלם: איל יצהר
 עורכי הדין במשרד גרוס קלינהנדלר חודק / צלם: איל יצהר

והיעד הבא: תחום שוק ההון

משרד ליפא מאיר מרחיב את תחומי ההתמחות: ממזג לשורותיו את משרד יולוס-אלישע המתמחה במיסוי

משרד עורכי הדין ליפא מאיר ממזג לשורותיו את משרד יולוס-אלישע המתמחה במיסוי. יולוס דורג על-ידי חברת דן אנד ברדסטריט כאחד ממשרדי המיסוי המובילים בישראל. ועם לקוחותיו נמנים גופים וחברות מובילות כמו גזית גלוב, אלקטרה נדל"ן, קבוצת פפושדו ועוד.

במסגרת המיזוג מצטרפים לליפא מאיר כשותפים עו"ד רמי יולוס, רו"ח יוסי אלישע ועו"ד רחלי גזית, שיעמדו בראש מחלקת המיסוי החדשה שתוקם בליפא. כן יצטרפו למשרד המורחב 6 עורכי הדין השכירים של יולוס-אלישע - יעקב יולוס, יריב מילט, עירית קסלמן-מילט, ליטל תדהר ואיל וינוקור.

שותף נוסף שיצטרף למשרד ליפא מאיר הוא עו"ד אורי אביגד, ששימש במשך תקופה ארוכה כיועץ המשפטי וכמנהל המחלקה המשפטית של תחום הנדל"ן וליווי פרויקטים בבנק הפועלים. עו"ד אביגד מתמחה בליווי עסקאות מימון שונות ומורכבות, בעיקר מול המערכת הבנקאית.

בליפא מאיר הוחלט על המיזוג עם משרד יולוס-אלישע כחלק ממהלך כולל שנועד להרחיב את תחומי התמחותו של המשרד. בעקבות המיזוג יעלה מספר עורכי הדין במשרד ליפא מאיר ל-63 עורכי דין.

לדברי מנהלי הפירמה, מחלקת המיסוי החדשה היא תוספת חשובה למשרד ליפא מאיר, שלו מחלקות שונות במגוון תחומים, בהם נדל"ן, ליטיגציה, תאגידים, מיזוגים ורכישות, דיני עבודה, איכות סביבה, היי-טק וטכנולוגיה, שוקי ההון, ממשל תאגידי, ביטוח, אגודות שיתופיות, הבראת חברות וחדלות פירעון.

לדברי עו"ד-ד"ר ליפא מאיר, שותף בכיר ומייסד הפירמה, בשנים האחרונות הרחיב המשרד את פעילותו לתחומים רבים נוספים, ובין השאר פתח מחלקות בתחומי איכות סביבה, היי-טק וטכנולוגיה, דיני עבודה ועוד. "צירוף משרד יולוס-אלישע, הוא צעד נוסף המאפשר ללקוחותינו לקבל חבילה כוללת של כל השירותים המשפטיים הנדרשים.

"הגישה שלנו היא שנתרחב בצורה מודולרית על-ידי הוספת מגוון של תחומים. מאז ומתמיד חשבנו שתחום המיסוי אינטגרלי לפעולות עסקיות ולעסקים. אין לנו מטרה להגיע לגודל מסוים. המספר הוא לא המטרה שלנו, אלא להיות מסוגלים לספק את השירותים ללקוחות. הצעד הבא שאנחנו שוקלים כיעד לגידול הוא תחום שוק ההון".

הוגה מהלך המיזוג והארכיטקט שלו הוא עו"ד אלון פומרנץ, שותף בכיר במשרד ליפא מאיר, וראש מחלקת ליטיגציה. לדבריו, ליפא מאיר ידוע כמשרד שלאורך השנים עסק בתיקים מורכבים ביותר אשר דרשו פתרונות יצירתיים (בהם מניות הקואופ, תנובה, ייצוג המוסדיים מול אפריקה-ישראל ועוד).

"עיסוק בתיקים מורכבים כל-כך מחייב אותנו להעמיד לרשות לקוחותינו נבחרת הכוללת מגוון של מומחיות ודיסציפלינות. שיתוף-הפעולה בין המשרדים החל לפני המיזוג, כאשר נעזרנו במשרד יולוס-אלישע בענייני מיסוי, והם נעזרו בשירותינו הרחבים ללקוחותיהם. לשני המשרדים יש לקוחות משותפים רבים, כמו גופים במערכת הבנקאית, העסקית ועוד".

לדברי פומרנץ, הפעילות ושיתופי-הפעולה עם משרד יולוס-אלישע, הובילו להכרה בהתאמת משרד יולוס להצטרפותו כמחלקת מיסוי לליפא מאיר. "במהלך העבודה המשותפת נוצרה כימיה אישית והערכה מקצועית, שמהן הבשילה ההכרה וההחלטה להתאחד. מדובר בתוספת כוח משמעותית בנושאי מס, כך שלקוחותינו ייהנו משירות נוסף במשרד".

עורכי הדין במשרד ליפא מאיר / צלם: עינת לברון
 עורכי הדין במשרד ליפא מאיר / צלם: עינת לברון

פורשת כנפיים

עו"ד ליליאן שפרן-שקד נפרדת ממשרד גרוס ומקימה משרד עצמאי

עו"ד ליליאן שפרן-שקד, עד לאחרונה שותפה במשרד עורכי הדין גרוס, קלינהנדלר, חודק, גרינברג, וראש דסק סין בפירמה, נפרדת מגרוס לאחר כ-4 שנות עבודה משותפת.

שקד מקימה משרד בוטיק עצמאי - ששמו שקד ושות' - שיתמחה בחברות ובמיזמים העוסקים בתחומי טכנולוגיה, מידע וקניין רוחני.

לדברי שפרן-שקד, המשרד החדש יתמחה בטיפול ממוקד בחברות ובמיזמים בכל שלבי פעילותם, וכן יעסוק בייצוג קרנות הון סיכון ומשקיעים אחרים בהשקעותיהם בתחומי היי-טק, ביו-טק ופארמה.

שפרן-שקד היא ילידת אוטווה, קנדה, שם למדה לתואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים באוניברסיטת ווסטרן אונטריו. לאחר עלייתה ארצה, בשנת 1991 סיימה לימודי משפטים באוניברסיטת תל-אביב. עם הסמכתה לעורכת דין עבדה במשרד עורכי הדין שיבולת, ישראלי, רוברטס; ולאחר מכן עברה למשרד עורכי הדין דנציגר-קלגסבלד, שבו הייתה גם שותפה, והמשיכה להתמחות בתחומי היי-טק. לאחר פיצול המשרד, עברה שקד למשרד עורכי הדין גרוס, שם שימשה כשותפה, וטיפלה בייצוג ובליווי חברות טכנולוגיות.

המשרד החדש, ישכון בבניין אלקטרה החדש ברחוב יגאל אלון בתל-אביב. עו"ד שפרן-שקד תהיה בשלב זה השותפה היחידה במשרד, ובימים אלה היא מגבשת את צוות המשרד, שימנה 3 עורכי דין נוספים.