אקזיט לאנגל: מכר זיכיון לכריית ברזל בליבריה ב-90 מיליון דולר

אנגל מכר את גרעין השליטה (51%) בחברת אלנילטו (Elenilto), בעלת זיכיון לכרייה של עופרות ברזל בשלוש מהמכרות מהגדולים בליבריה

יעקב אנגל, איש העסקים הישראלי שבנה את רוב הונו משוק הנדל"ן, רושם לזכותו אקזיט משמעותי מפעילותו במדינות עולם שלישי.

אנגל, כך לפי דיווח רשמי מלפני יומיים של הרוכשת, מכר את גרעין השליטה (51%) בחברת אלנילטו (Elenilto), בעלת זיכיון לכרייה של עופרות ברזל בשלוש מהמכרות מהגדולים בליבריה.

אלנילטו היא חברת בת של חברת ההשקעות הפרטית של אנגל, Engelinvest, שמשקיעה בעיקר בנדל"ן בשוק הרוסי.

לפני כשנה וחצי זכה אנגל בזיכיון לעיל (שניתן עבור 25 שנה) ובשלב ראשון אמור היה לשלם עבורו 25 מיליון דולר לממשלת ליבריה, ו-3 מיליון דולר נוספים בגין כל שנה שהזיכיון ניתן עבורה (סך של 75 מיליון דולר), וכן 21% מרווחי הכרייה שיפיק הזיכיון. לפי הידוע, אלנילטו לא העבירה לממשלת ליבריה את אותו תשלום ראשוני, ומי שתישא בעלותו תהיה הרוכשת.

מי שרכשה את הזיכיון מאנגל היא חברת הכרייה ההודית Vedanta שנסחרת בשוק ההון הבריטי לפי שווי של 6 מיליארד דולר.

לכן, מכירת גרעין השליטה בו תמורת 90 מיליון דולר - ולפי שווי של 176 מיליון דולר - הניבה לאנגל רווח של עשרות מיליוני דולרים. במכרות שנכללים בזיכיון, כך לפי הודעת הזכייה של אנגל מלפני שנה וחצי, יש לפחות 1.1 מיליארד טון של עפרות ברזל.

ככל נראה, אנגל בחר למכור את גרעין השליטה באלנילטו לאחר שמספר רשויות למניעת שחיתות במערב אפריקה החלו לחקור את החברה ואת אופן זכייתה בזיכיון. דובר אותן רשויות ציין באוזני ה"פייננשל טיימס" לפני יומיים כי ייתכן ומסקנות החקירה יתפרסמו עוד השבוע.