גולדמן זאקס: "QE3 היא כרגע האופציה הטובה ביותר שלנו"

לאור ההודעה של הפדרל ריזרב אמש, בגולדמן זאקס מאמינים כי תוכנית הקלה כמותית נוספת היא רק עניין של זמן

"סיבוב שלישי של תוכנית הקלה כמותית שלישית סבירה מאוד אחרי שהפדרל ריזרב הודיע אמש כי ישאיר את הריבית בשיעור אפסי לפחות עד אמצע 2013" - כך כתבו היום (ד') אנליסטים בכירים בגולדמן זאקס על רקע הירידות החדות במדדים המובילים בוול סטריט. הבנק פירסם את הדברים במאמר תחת הכותרת "QE3 היא כרגע האופציה הטובה ביותר שלנו".

אתמול, כאמור, החליט הפדרל ריזרב להותיר את הריבית על כנה ברמה של 0%-0.25% לפחות עוד שנתיים. בנוסף, מסר יו"ר ה'פד' בן ברננקי כי הבנק המרכזי "שוקל שימוש במגוון כלים מוניטאריים על מנת לעודד צמיחה כלכלית חזקה תוך שמירה על יציבות המחירים במשק", תוך רמיזה להחלת תוכנית הקלה כמותית נוספת (QE3) לאחר סיומה של תוכנית הרכישות הקודמת, ב-30 ביוני השנה.

כזכור, תוכנית ההקלה הכמותית השנייה (QE2) הסתיימה ביוני לאחר שה'פד' רכש אג"ח של ממשלת ארה"ב בשווי של 600 מיליארד דולר.

"אנחנו עכשיו רואים סבירות גבוהה יותר לתוכנית הקלה כמותית נוספת לקראת סוף השנה או בתחילת 2012", כתב ג'ן הטזיאוס, כלכלן בכיר בגולדמן זאקס. "שינינו את דעתנו לאחר ההודעה שפורסמה אמש, בה נרמז לשימוש באמצעים אגרסיביים יותר משצפינו".

הטזיאוס טוען כי העובדה שברננקי בחר להכריז כי הריבית תישאר על כנה זמן רב היא סימן ש"בבנק המרכזי מאמינים שתוכנית הקלה כמותית נוספת היא הכרחית לשיקום הכלכלה".