ההפתעה של קצב: הגיע לדיון בערעור יד ביד עם גילה

(עדכון) - הסנגור ציון אמיר: "כל מה שהיה לנו לומר נאמר בבית המשפט. כעת כדאי להמתין" ■ ההכרעה בערעור צפויה תוך מספר שבועות

בבית המשפט העליון נערך היום (ה') הדיון האחרון בערעורו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, על הרשעתו בבית המשפט המחוזי בשני מעשי אונס, במעשה מגונה ובהטרדות מיניות, ועל העונש של 7 שנות המאסר שנגזר עליו.

באופן חריג, רעייתו של הנשיא לשעבר, גילה קצב, שעד כה מיעטה להגיע לדיונים הטעונים במשפטו של בעלה, התייצבה לצדו בבית המשפט.

במהלך הדיון הבוקר חזר סנגורו של קצב, עו"ד אביגדור פלדמן, על הטענות כי בין קצב לבין א' ממשרד התיירות, שקצב הורשע באינוסה, היה רומן בהסכמה. בין היתר התייחס פלדמן למקרה שבו הורשע קצב באינוסה של א' בבית-מלון ב-17 ביוני 1998.

"רצף מתפתח"

לפי פלדמן, "א' העידה כי אחרי שהוכנעה בכוח, אחרי שנייה, 5 שניות, הוא (קצב, ח.מ.) יצא. אדם שנמצא באקסטזה מינית ותחתיו שוכבת אישה, שהוא לגירסתה הכניע את התנגדותה בכוח, והוא לא מבצע את זממו עד הסוף, לא מגיע לפורקן, אלא במלים עממיות 'יוצא החוצה', האם זה לא מצביע על העובדה שיש פה מערכת מתפתחת שמתחילה בשיתוף-פעולה?", שאל פלדמן.

הסנגור הבהיר כי הוא מוכן לקבל את גירסתה של א' שהיא לא רצתה בקיום יחסי מין מלאים עם קצב, אך טען כי קצב עצמו לא יכול היה להבין זאת, ולא הייתה לו כוונה לכפות את עצמו על א'.

לפי גירסת הסנגוריה, "הכול נמצא על רצף שמתפתח ומסביר לנו מדוע היא הלכה למלון שבו שהה קצב ונכנסה לחדרו".

יצוין כי גורלו של קצב תלוי במידה רבה בנכונות שופטי העליון לבחון את האפשרות שבינו לבין א' ממשרד התיירות היו יחסים בהסכמה, למרות שקצב עצמו הציג בבית המשפט המחוזי גירסה השוללת מכל וכל אפשרות כזו, וטען כי כלל לא קיים יחסי מין עם א'.

כזכור, בערעור שהגישו בשמו של קצב טוענים סנגוריו כי "מהראיות האובייקטיביות שבתיק עולה תמונה שונה בתכלית מזו שמציגה א' בגירסתה, שאינה עולה בקנה אחד עם טענות אינוס. אכן תמונה זו סותרת את גרסתו של הנאשם, אך אין בכך כדי לפטור את בית המשפט מלהתייחס לראיות האובייקטיביות ולסתירות ולשקרים מפי המתלוננת בנוגע לכך".

עוד טוען קצב בערעורו כי על שופטי העליון לזכות אותו מחמת "הגנה מן הצדק", בשל העובדה שהמדינה דיברה בעניינו "בשני קולות", הראשון - כשטענה כי הראיות בתיק חלשות, ולא ניתן להרשיע אותו באונס (עת הגנה בבג"ץ על הסדר הטיעון המקל שממנו נסוג קצב); והשני - כשהגישה כתב אישום חמור שכולל את עבירות האונס.

"לא ראוי להיכנס להערכות"

את טענת ההגנה מן הצדק מנסה הנשיא לשעבר לבסס גם על ה"לינץ'" התקשורתי והציבורי, שלטענתו נעשה לו.

בתום הדיון סירבו בני-הזוג קצב להגיב לשאלות העיתונאים הרבים שנכחו בדיון. בא-כוחו של קצב, עו"ד ציון אמיר, סיכם את 3 ימי הערעור. "השופטים ניהלו את הערעור בצורה מקצועית, לא ראוי להיכנס להערכות ולהימורים, כל מה שהיה לנו לומר נאמר בבית המשפט. כעת כדאי להמתין".

פסק דינם של שופטי ההרכב הדן בערעור קצב, מרים נאור, עדנה ארבל וסלים ג'ובראן, צפוי להינתן בתוך מספר שבועות. לאחריו עשוי הנשיא השמיני של מדינת ישראל להיכנס לכלא לתקופה ממושכת.