סקיילקס: נוכל להחזיר את החובות למרות הירידות בפרטנר

סקיילקס מבהירה: לדיבידנד מפרטנר יש חשיבות רבה לסקיילקס - אך החברה תדע לשרת את חוב ■ "יש לנו מזומנים בהיקף 620 מיליון שקל בקופה ובנוסף מניות בלתי משועבדות של פרטנר בהיקף של כמיליארד שקל"

חברת סקיילקס , שבאמצעותה שולט אילן בן דב בחברת פרטנר , פרסמה היום (ה') דיווח מיידי לבורסה בעקבות פניית רשות ני"ע והפרסומים בעיתונות הנוגעים להשלכות שיהיו לדוחות החלשים של פרטנר והפסקת הדיבידנדים, על יכולת החזר החוב של סקיילקס.

נציין כי אתמול פורסם ב"גלובס" ניתוח לפיו ההפסדים "על הנייר" מההשקעה של בן דב בפרטנר מגיעים ל-470 מיליון שקל. בנוסף דווח היום כי בהקשר לחברה אחרת של בן דוב, כי טאו שוקלת מחדש את הסדר החוב עקב צלילת פרטנר. נזכיר כי אתמול פרטנר פרסמה דוחות כספיים חלשים שהפילו את המניה בת"א בכמעט 9% ובכ-20% בוול סטריט והיא ממשיכה לרדת גם היום בשוק המקומי.

על פי ההבהרה שפירסמה היום סקייליקס: "לדיבידנד מפרטנר יש חשיבות רבה לסקיילקס, וסקיילקס מתייחסת בכובד ראש להודעת פרטנר כאמור. עם זאת יש לזכור כי בנוסף לתזרים הדיבידנד מפרטנר, לסקיילקס מקורות נוספים ומשלימים לשירות החוב שלה - מזומנים ושווי מזומנים, ני"ע והון חוזר בתחום המפעילים הסלולריים בהיקפים של כ-620 מיליון שקל, נכון ל-30 ביוני. פעילות תחום המפעילים הסלולריים (יבוא מכשירי סאמסונג), שהינה רווחית ומייצרת תזרים שוטף. וכן יש בידי החברה יתרת מניות בלתי משועבדות של פרטנר בהיקף של כמיליארד שקל (נכון לשווי השוק של המניה אתמול)".

בנוסף מציינת החברה בהודעתה כי "יש להביא בחשבון כי, למיטב ידיעת החברה, פרטנר לא שינתה את מדיניות הדיבידנד שלה, קרי חלוקת 80% מהרווחים לחלוקה, ולפיכך החברה תשוב לבחון את השלכות חלוקת הדיבידנד של פרטנר ברבעונים הבאים ובמיוחד עם פירסום התוצאות השנתיות של פרטנר לשנת 2011".

לאור הטלטלה בשווקים הגלובליים והמקומיים בכלל, ובשוק התקשורת המקומי בפרט, מציינת החברה כי "יש חוסר ודאות אינהרנטי בקשר לביצועים עתידיים, אבל להערכת החברה, בעזרת כל המקורות האמורים ובהנחות סבירות - החברה תדע לשרת את חוב".

עוד מדווחת היום סקיילקס כי תשלים את בחינתה ביחס להערכתה כאמור, ותתייחס לדברים במסגרת הדוח הרבעוני שלה שיפורסם בקרוב - לרבות צירוף דוח תזרים מזומנים חזוי.