עובד נפצע בטיול של ועד העובדים - ולא יוכר כנפגע עבודה

בית הדין לעבודה בבאר-שבע לא הכיר בעובד של מפעלי ים המלח שנפל במדרגות בית-מלון במרוקו, משום שהטיול אורגן על-ידי הוועד ולא על-ידי המעביד

עובד של מפעלי ים המלח נפל במדרגות בית מלון, בזמן טיול של עובדי המפעל במרוקו ובית הדין לעבודה בבאר שבע פסק אתמול (ד') כי אין להכיר בפגיעה כתאונת עבודה, מאחר והטיול אורגן ע"י ועד העובדים ולמעביד לא היה כל חלק בארגון הטיול.

"התביעה להכיר בתאונה כתאונת עבודה לא נדחית בגלל שמדובר היה באירוע נופש, או טיול, אלא מאחר ולמעביד לא היה אינטרס ישיר בקיום האירוע. היציאה לטיול לא הייתה בגדר חובה וכל עובד יכול היה לבחור אם לצאת אליו, או לא", הסביר השופט יוסף יוספי את החלטתו.

בדצמבר 2009 נסע יצחק אלוני לטיול במרוקו ביחד עם חבריו למפעל. באחד הבקרים, בדרך לארוחת הבוקר במלון בו התארחו העובדים, החליק אלוני בזמן שירד במדרגות ונפגע. לאחר חזרתו לארץ הגיש אלוני לביטוח הלאומי לתשלום דמי פגיעה, אך הביטוח הלאומי סירב לבקשתו בנימוק שהטיול למרוקו לא היה בבחינת "פעולה נלווית" לעבודה ולכן אין להכיר בפגיעתו כ"תאונת עבודה", לצורך תשלום דמי פגיעה מהביטוח הלאומי. בהמשך, הגיש אלוני ערעור על החלטת המוסד לביטוח לאומי לבית הדין לעבודה, אך כאמור, תביעתו נדחתה גם הפעם.