יום שקט בגזרת המט"ח: הדולר קבע יציג ב-3.548 שקלים

הדולר קבע יציג ללא שינוי מול השקל; האירו עלה ב-0.1% ■ בנק הפועלים: "צפויה עצירת שרשרת העלאות הריבית ע"י בנק ישראל ובעקבות זאת, בלימת הרחבת הפער בין הריבית השקלית לריבית הדולרית"

השקל נסחר היום (ו') ביציבות מול המטבעות הזרים: שערו היציג של הדולר נקבע על 3.548 שקלים, ללא שינוי, והאירו עלה ב-0.13% ושערו היציג נקבע על 5.039 שקלים.

כלכלני בנק הפועלים מעריכים בסקירה השבועית כי השקל צפוי להמשיך ולהיסחר בתקופה הקרובה בהשפעת ההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם, כולל בישראל. "כמו כן, נראה כי גבר הלחץ על השקל מגורמים מקומיים. על רקע האטה מסוימת בצמיחת המשק והמחאה החברית והשלכותיה האפשרויות, נראה כי צפויה עצירת שרשרת העלאות הריבית ע"י בנק ישראל ובעקבות זאת, בלימת הרחבת הפער בין הריבית השקלית לריבית הדולרית", נכתב בסקירת הבנק.

לאור האמור לעיל, ממליצים בבנק הפועלים להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10%, תוך פיזור מטבעי הכולל דולר ארה"ב, אירו וליש"ט במטרה לצמצם את הסיכון.

בסקירת בנק לאומי נכתב: "בטווח הקרוב צפוי השקל להיסחר מול הדולר בדומה למגמת המסחר בעולם, ועל רקע המגמה בשוק המניות והאג"ח. כך, המשך המגמה השלילית בשוק המניות וירידות נוספות באפיק הצמוד יתמכו בהיחלשות נוספת של השקל, ולהיפך".

בכלל פורקס הסבירו אתמול כי הצמד דולר-שקל ניצב בפני התנגדות ב-3.55 שקלים, כאשר פריצה ונעילה מעל רמה זו עשויה להזניק את הדולר אל עבר רמת ההתנגדות ההיסטורית באזור 3.688 שקלים. מאידך, כישלון פריצה של רמת ה-3.55 שקלים עלולה לדרדר את הצמד לאזור 3.37 שקלים.

ובישראל, ביום שני צפויה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפרסם את מדד המחירים לצרכן החודשי, אחד הנתונים החשובים האחרונים לקראת החלטת הריבית בסוף החודש, כאשר בשוק לא פוסלים אפשרות של הורדת הריבית בעקבות הטלטלה בשווקים. הירידה בציפיות האינפלציה, המשבר בשווקים והצפי להאטה בכלכלה העולמית הפכו את האפשרות להורדת הריבית במשק הישראלית לנוחה יותר, אולם בבנק ישראל כמובן טרם התקבלה כל החלטה ספציפית בנושא, והם ממשיכים בדיונים תכופים על המצב בשווקים.