לשכת רה"מ נתניהו: "שום תכנית לא תעצור את הפלסטינים"

אנשיו של נתניהו דחו הלילה את הפרסום בחדשות 2 שלפיו קבע דוח סודי של ועדת חוץ וביטחון כי ניתן היה למנוע את ההכרזה החד-צדדית של הפלסטינים על עצמאות בספטמבר והשלכותיה אם רק הייתה יוזמת הממשלה תכנית מדינית

בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו דחו הלילה (ה') את הפרסום בחדשות 2 שלפיו קבע דוח חשאי כי ניתן היה למנוע את כוונת הפלסטינים לפנות באופן חד-צדדי לאו"ם כדי לקבל הכרה בעצמאותם, לו רק הייתה הממשלה יוזמת תכנית מדינית לשלום.

"עמדת המועצה לביטחון לאומי היא ששום תכנית מדינית לא הייתה עוצרת את הפלסטינים מכוונתם להכריז על מדינה בספטמבר", לשון התגובה.

נוסף על כך, ביקש השר יוסי פלד להגיב על הפרסום שלפיו פועלים בליכוד להדיח את ח"כ שאול מופז מקדימה מתפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון כדי שהוא עצמו ייכנס לנעליו. הוא מסר כי "תפקיד זה כלל לא הוצע לו".

לפי הפרסום במהדורה המרכזית, הרקע לניסיון להדיח את מופז הוא על רקע אותו דוח מיוחד וחשאי באשר ליכולתה של הממשלה לבלום את האירועים הצפויים בספטמבר.

חברי ועדת חוץ וביטחון עמלו בתקופה האחרונה על הכנת הדוח הרגיש, שכבר זכה לכינוי "דוח ספטמבר", תוך שהם זימנו לפניהם מומחים ובכירים במערכת הביטחון, בהם גם הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, ראש המוסד, ראש המועצה לביטחון לאומי ואחרים.

מופז ממנף עצמו בקדימה באמצעות הוועדה?

המסקנה הברורה שעלתה מדברי אלו שהופיעו בפני הוועדה הייתה כי ניתן למנוע את כל אירועי ספטמבר, לרבות כל הסיכונים והאיומים, אם רק הייתה הממשלה פועלת לעבר תכנית מדינית - גם אם בראשי פרקים.

בליכוד טענו בימים האחרונים נגד מופז כי הוא משתמש בוועדת החוץ והביטחון כדי לקדם את סיכויו לזכות בפריימריז בקדימה. מקורבים לראש הממשלה אף מנסים להשתמש בסעיף שמאפשר להדיח את מופז מראשות ועדת החוץ והביטחון, ולמנות איש ליכוד במקומו.

מקורות מסרו כי פלד קיבל הצעה לעמוד בראש הוועדה, כשבמקביל צפויה ועדת הכלכלה להיות מוחזרת לידי קדימה. יצוין כי באופן מסורתי מוחזקת ועדת חוץ וביטחון על-ידי הקואליציה, בעוד שוועדת הכלכלה ניתנת לאופוזיציה.