"צוות רוטשילד" יפעיל צ'אטים באינטרנט להידברות עם הציבור

יו"ר הוועדה פרופ' טרכטנברג: הוועדה תהיה ועדת הידברות, הצוות יעבוד בשיטה חדשה

העומד בראש "ועדת רוטשילד" מבהיר כי הצוות עליו הוא מופקד יעבוד בשיטה חדשה כדי לא לסיים כמו יתר ועדות החקירה שלא נועדו למימוש. פרופ' מנואל טרכטנברג טוען כי יקיים צ'אטים באינטרנט עם הציבור ויהפוך את הוועדה שברשותו ל"וועדת הידברות".

תפיסתו של פרופ' טרכטנברג היא שישראל לא צריכה להיות מדינת רווחה אלא חברת רווחה. מדינת רווחה היא כזו שמימנה את כל הבטלנים המקצועיים, את הבטחת ההכנסה לצמיתות וכו'. מה שקרה הוא שהשירותים החברתיים התמוססו ויש לזכור - מי שולט על מחירי המים, הדלק, החשמל והארנונה כעת הם לא הטייקונים אלא הממשלה.

"תנו לנו הזדמנות להוכיח את עצמנו"

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש אתמול עם צוות המומחים לשינוי כלכלי חברתי, בראשות פרופ' טרכטנברג, אשר פרס בפניו את מתווה פעולת הוועדה.

בפתח בדיון אמר פרופ' טרכטנברג לנשיא: "הציבור מצפה בצדק לשינוי חברתי, אך הוא לא יקרה בחיפזון. אנחנו נשמח לתובנות הנשיא ולעזרתו בהבאת הצדק החברתי". בנוסף פנה העומד בראש הוועדה לנציגי המחאה: "אנחנו מבינים שחלק מהמוחים מטילים ספק בכנות שלנו. תנו לנו את ההזדמנות להוכיח את עצמנו".

נשיא המדינה התייחס לביקורת שהועברה על הוועדה המיוחדת ואמר: "ועדת טרכטנברג זו לא ועדת פנצ'רמאכער. הוועדה עומדת בפני שינוי עמוק ומהותי בחברה ובכלכלה הישראלית. המחאה נובעת ממצוקה אמיתית ומשינוי שחייבים להתמודד איתו". בנוסף ציין פרס: "המשבר נובע מהכלכלה העולמית, אין כאן עניין של שמאל או ימין. הסוציאליסטים והקפיטליסטים נופלים באותו אופן בכלכלה הזו".