פתרונות למצוקה? את השרים זה לא ממש מעניין

טיילת מחוץ לישיבת הממשלה: בעוד שרי הממשלה שועטים אל עבר אולפני הטלוויזיה ומזמרים כי המחאה החברתית מוצדקת - נראה שמאחורי הקלעים המציאות נראית אחרת

בעוד שרי הממשלה שועטים אל עבר אולפני הטלוויזיה ומזמרים כי המחאה החברתית מוצדקת וכי יש למצוא פתרונות למצוקות, נראה שמאחורי הקלעים המציאות נראית אחרת: הבוקר הוקדשה ישיבת הממשלה לשמיעת סקירות כלכליות של שר האוצר, יובל שטייניץ, ונגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אלא שאת מרבית הזמן בילו רבים משרי הממשלה מחוץ לחדר הישיבות שבו הושמעו הסקירות.

בסקירתו ביקש פישר מהממשלה להימנע מהגדלת הוצאותיה בתכנון התוכנית הכלכלית המתגבשת על מנת להיענות לדרישות המחאה החברתית, ולעמוד ביעדי התקציב והגירעון.

שר האוצר סקר את המצב במשק ואת ההערכות של ישראל, נוכח המצב הכלכלי בעולם ואת ביצוע התקציב בחצי הראשון של השנה, אולם ככל הנראה נפלו הסקירות הכלכליות על אוזניים ערלות. "הם כמעט דיברו שם לעצמם", סיפר גורם בממשלה, "היתה טיילת של שרים שנכנסו ויצאו ונראה שאף אחד לא ממש היה מעוניין לשמוע מה קורה בפנים", המשיך הגורם.

שר הביטחון, אהוד ברק, יצא בישיבת הממשלה נגד שטייניץ ואמר: "אני מתנגד למסקנות הסקירות וההערכות שניתנו ע"י אנשי משרד האוצר. אנו ניצבים בפני מחאה חברתית, שהיא הזדמנות לשינוי עמוק של סדר העדיפויות והשיח הישראלי. ברקע טלטלה כלכלית עולמית. בתנאים אלה רצוי שנשמור על מסגרת הוצאה. אולם אם נידרש לכך- יש להגדיל הן את תקרת ההוצאה והן את המקורות - גם במיסוי וגם בדרכים אחרות, המוכרות היטב לאוצר ולבנק ישראל. אני מאמין שמול מיתון עולמי ניתן ואפשרי גם להגדיל את הגירעון לטובת יציבות החברה והמשק". שר הביטחון ציין עוד כי משרד הביטחון ייטול חלק בכל תוכנית חבילה ריאלית שתתמודד עם כל הנושאים שעל הפרק".