המיזמים הישראליים ברשת שכדאי להכיר לפני שטסים לחו"ל

מאתר שעושה סדר בנקודות הנוסע המתמיד ועד כזה שמחבר בין אנשי עסקים שנמצאים באותו מלון - רגע לפני שאורזים את המזוודה, "גלובס" מציג 5 אתרים ישראליים שכדאי להכיר

עוד שבועיים נותרו עד לסיומו של החופש הגדול, והשמיים מתמלאים בעשרות ישראלים שטסים לנופש בחו"ל.

כבר כמה שנים שהאינטרנט מהווה מפלט מצוין לחיפוש אחר הדיל המושלם לחופשה ואף מאפשר לחפש אחר קופונים למסעדות ולבילויים באזור בו מתכננים לטייל, כפי שמציע אתר גוליבר לעשות (www.gulliver.co.il).

בתקופה האחרונה 5 סטארט-אפים ישראלים הקימו אתרים שמהווים חוויה משלימה לחיפוש העסקה המשתלמת לטיסה מעבר לים: מרשת חברתית למטיילים ולאנשי עסקים, דרך ניהול של נקודות הנוסע המתמיד ועד לתכנון פשוט וקל של הטיול.

"גלובס" סוקר את היתרונות של כל אחת מהחברות ואת השירותים שהן מציעות:

אתר plnnr: הצעות לטיולים יומיים ביעד

טיול מאורגן עם לו"ז צפוף מדי או ספר טיולים שממליץ על מסלולים שלא ממש קולעים לטעם האישי עלולים להפוך את החופשה מחוויה למעמסה. השירות של plnnr, שהקימו מוסי שוכמן ואמרי גולדברג, מנסה לשנות את התמונה ולהציע תכנון מסלול לפי האינטנסיביות המתאימה והטעם האישי - מה שחוסך הרבה זמן בחיפוש מתמיד אחרי אתרי טיול באינטרנט.

אחרי הרשמה קצרה לאתר פלאנר, בוחרים את היעד המבוקש מתוך 20 ערים גדולות ברחבי העולם, את תאריכי הנסיעה ואת סגנון הטיול (עם ילדים, בטבע, באתרים פופולריים או מבוסס תרבות ואמנות).

השלב הבא הוא לבחור את רמת המלון לפי כוכבים ולהחליט על האינטנסיביות של החופשה - רגוע עם השכמה טבעית, קליל, מתון, נמרץ או טיול אקסטרים, שבו רוצים לקום ממש מוקדם ולהספיק לראות את הכול.

אחרי כל הבחירות, האתר מתכנן את הטיול ומציג לו"ז יומי, שלוקח בחשבון שעות פתיחה של מקומות שונים כמו מוזיאונים, וכולל בתוכו גם מפה וניווט ברגל לצד תחבורה ציבורית ומוניות. את הלו"ז ניתן לשנות לפי האתרים המומלצים וכן לפי זמן השהות המבוקש בכל מקום.

אתר סופר-פליי: מחשבים את נקודות הנוסע המתמיד

רובנו לא מצליחים לעקוב אחר הנקודות והכוכבים שלנו בכרטיסי אשראי, ומעטים מאיתנו בכלל זוכרים שהם חברים בנוסע המתמיד של אחת מחברות התעופה. הרצון לתפוס דיל לסוף שבוע מהנה באירופה לפעמים משכיח את העובדה שאם נסתכל על מאגר נקודות הנוסע המתמיד שלנו, נוכל בקלות להתפנק בביזנס. כ-20 טריליון נקודות בחברות תעופה אובדות בשל חוסר מימוש - שווי של 500-800 מיליארד דולר.

את הפוטנציאל הזה מנסים יונתן מאירי וצביקי כהן לממש באמצעות הפלטפורמה של superfly, שמאפשרת למשתמשים לנהל בצורה יעילה את המיילים (Miles) שצברו ולהחליט באיזו חברה משתלם להם לטוס. המערכת מנהלת גם נקודות של מועדוני השכרת רכב ורשתות של בתי-מלון.

כדי להיעזר במערכת, שכבר מנהלת למעלה מ-300 מיליון מיילים, יש להיכנס לאתר, לבחור את חברת התעופה, להכניס את פרטי החשבון ואז לראות ניתוח של הפעילות: כמה נקודות חסרות כדי לשדרג את המעמד, לקבל כרטיס בונוס ובכלל, באיזו חברת תעופה משתלם יותר לטוס.

אתר gogobot: המלצות לטיול מהחברים בפייסבוק

הטיסה לחו"ל מלווה לרוב בחיפוש מתמיד אחר המלצות איפה לטייל, לאכול ובכלל להסתובב. יש כאלה שמסתמכים על מדריכי טיולים, ויש מי שמבלה באתרי המלצות פופולריים, שלעיתים מלאים בממליצים בתשלום, שמטרתם לקדם את העסק של עצמם או לפגוע במתחרה.

הפלטפורמה החברתית של Gogobot, שהקימו אורי זלצמן ושותפו האמריקני טרוויס כץ, חוסכת את התסכול שבחיפוש ארוך ואינטנסיבי אחר המלון המתאים, המסעדה הכי טעימה או היעד הכי המרהיב.

Gogobot מאפשרת לגולש לשתף את חבריו במסלולים, במסעדות ובמלונות במקומות בעולם. המצטרף לאתר, על-ידי הרשמה או באמצעות שימוש בחשבון הפייסבוק שלו, יקבל המלצות למקומות שמסודרים לפי הטעם של חבריו ושל אנשים שיש לו איתם דברים במשותף.

כך, ניתן לקרוא ביקורות על מסעדות, מלונות ומסלולי טיול אטרקטיביים וגם לפנות לגולשים בגוגובוט ולבקש עצות, למשל עבור מקומות לטייל בהם במסגרת חופשה של שבוע עם הילדים בפריז.

אתר YooGuide: מתכננים יום כיף ספונטני

הרעיון של YooGuide, שהקימו שירלי כהן-מינץ, יונית קרירי וערן לבל, פונה יותר למקומיים שרוצים לשרוף כמה שעות בעיר בה הם גרים או שלקחו יום חופש בודד מהעבודה ומחפשים מה לעשות איתו.

תכנון הטיול האורבני של YooGuide ימליץ על מסעדות, תערוכות, הופעות ואירועים משתנים אחרים שמתקיימים באותו יום חופשה. תכנון יום החופשה (Funday, יום כיף), מותאם בעיקר לאנשים ספונטניים, כיוון שהוא מציע פעילויות אפילו לאותו ערב שהתפנה באופן מפתיע. גם כאן ניתן לבחור את סגנון יום הכיף שרוצים להעביר (תיירותי, עם ילדים, תרבותי או שונה לגמרי) ומקבלים הוראות הגעה לכל מקום.

האתר בתקופת הרצה סגורה, מה שאומר שיש לשלוח מייל כדי להצטרף לקבוצת הניסוי שבודקת את האתר. בתוך מספר שבועות הוא ייפתח לכלל הגולשים, כשבשלב הראשוני הוא יאפשר לתכנן טיולים רק בניו-יורק.

אתר IMGuest: כששני אנשי עסקים נפגשים

22
 22

השירות של הסטארט-אפ IMGuest, שהקימו יוסי מנדלוביץ' ואסף אנגל, פונה יותר לאנשי עסקים מאשר למטייל הממוצע. הרעיון הבסיסי הוא רשת חברתית לאנשי עסקים, שמסתובבים לבדם מסביב לעולם ורוצים לעשות נטוורקינג גם בעת השהות במלון, וכך לא לבזבז הזדמנויות עסקיות שנקרות ממש על הדרך לחדר האוכל.

השירות מאפשר למשתמש לבצע צ'ק-אין במלון ואז לגלות משתמשים אחרים שנמצאים גם הם במלון ועשו צ'ק-אין דרך IMGuest. כשנתקלים באורח מעניין, שיכול להרחיב את מעגל החברים העסקי, ניתן ליצור איתו קשר ישירות דרך האתר ולקבוע פגישת עסקים בלובי של המלון. כך מנצלים את נסיעת העבודה כדי למצוא אנשים לעשות איתם עסקים, גם במלון עצמו.

לכל משתמש ברשת החברתית של IMGuest יש פרופיל אישי, שכולל נתונים כמו תחום עיסוק, ארגון שבו הוא עובד, השכלה ותחומי עניין. ניתן להירשם באמצעות הפרופיל בלינקדאין, פייסבוק או טוויטר.