דש: תשואת יתר לרציו וישראמקו; אבנר תזנק 53%

האנליסט אמיר פוסטר מצמיד המלצות "קנייה" לאבנר, דלק קידוחים ודלק אנרגיה, ומחיר יעד של 50 אגורות לישראמקו ו-45 אגורות לרציו ■ פוסטר: "ישראמקו נסחרת בדיסקאונט גבוה מרציו; הדרך הנכונה להיחשף למציאת הנפט ב'לוויתן' היא דרך דלק קידוחים ואבנר"

מחלקת המחקר של דש ברוקראז' החלה היום (ב') לסקר את סקטור הגז הישראלי עם הערכות שווי למאגרי הגז "תמר" ו"לוויתן". נתחיל בשורה התחתונה: האנליסט אמיר פוסטר שורי על הסקטור, ומעניק למניית ישראמקו ורציו המלצות "תשואת יתר" במחיר יעד של 50 אגורות ו-45 אגורות ליה"ש, בהתאמה. מדובר בפער של 25% על מחירה הנוכחי של ישראמקו, ושל 20% על מחירה של רציו.

לאבנר , דלק קידוחים ודלק אנרגיה מעניק פוסטר המלצת "קנייה" במחיר יעד של 2.79 שקלים לאבנר (פער של 53%), 15.68 שקל לדלק קידוחים (פער של 61%) ו-1,741 שקל לדלק אנרגיה (פער של 58%).

פוסטר מניח בסיקור שלו כי אם מעוניינים להיחשף לאפשרות מציאת הנפט ב"לוויתן," האפשרות הטובה ביותר לעשות זאת כיום היא דרך דלק קידוחים ואבנר, ולאו דווקא באמצעות רציו. כמו כן, פוסטר מניח כי ישראמקו, המדורגת כיום ברמת הסיכון הנמוכה ביותר, נסחרת בדיסקאונט גבוה מרציו.

מבחינת שווי המאגרים, פוסטר מעריך את שוויו הכלכלי של מאגר "תמר" בכ-7.3 מיליארד דולר, כ-15% פחות מהערכת השווי שנעשו על ידי חברת NSAI, כ-8.65 מיליארד דולר. את מאגר "לוויתן" מעריך פוסטר בכ-6.9 מיליארד דולר, על פי חלוקה לשווי עסקי הגז (70% - 5.4 מיליארד דולר לעסקי הגז) ולשווי עסקי הנפט (30% - 1.5 מיליארד דולר).

פוסטר מציין כי תגליות הגז מהשנים האחרונות לא הופכות את ישראל למעצמת גז, משום שישראל אינה משפיעה על היצע הגז העולמי או על מחירו. "מצד שני, בזכות תגליות הגז לא רק גדלה עצמאותה האנרגטית של מדינת ישראל, אלא מתרחש מעבר מהיר לשימוש במקור אנרגיה בעל חותמת סביבתית נמוכה בהרבה מהאלטרנטיבות הקיימות בישראל", כותב פוסטר.