שלי יחימוביץ': "אלפים יפוטרו בגלל מסקנות ועדת קדמי"

מזהירה מפתיחת שוק המזון ליבוא נרחב - או כדבריה: "יצירת ג'ונגל כלכלי שבו רק החזק שורד"

"המלצותיה של ועדת קדמי 2 הן מיושנות, פוגעות בכלכלה ובחברה הישראלית, יביאו להרס התעשייה והחקלאות בישראל ויגרמו לפיטורים של אלפים" - כך מזהירה היום (ג') ח"כ שלי יחימוביץ', לקראת פרסום המלצות ועדת קדמי 2 לבחינת יוקר מוצרי המזון. הוועדה אמורה להמליץ על הורדה חדה של מכסי היבוא, לפתוח את שוק המזון ליבוא נרחב ובכך להביא לירידת מחירים.

יחימוביץ', המתמודדת על ראשות מפלגת העבודה, מבהירה כי היא אינה מתנגדת להוזלת מוצרי המזון, אך מדגישה כי יש לבצע את הרפורמות באופן שלא יפגע בתעשייה הישראלית ובעובדים.

"ביטחון כלכלי של הפרט לא נובע רק מיכולתו לרכוש מוצר מעט יותר זול, אלא גם ובראש ובראשונה מיכולתו להתפרנס בכבוד", מסרה יחימוביץ'. "נחשול של יבוא מוצרי תעשייה וחקלאות יפגע אנושות בייצור המקומי ובצמיחה, ואלפים ימצאו את עצמם מחוסרי עבודה או יפלטו לעבודות עוני אצל קבלני כוח-אדם.

"באירופה ואפילו בארה"ב יש כעת התכנסות מדודה בחזרה לייצור מקומי כדי לחזק כלכלות מקומיות, ואילו בישראל יש מקבלי החלטות שקפאו בזמן בשנות ה-80 של תאצ'ר, ומתעלמים כליל מההשלכות ההרסניות של יבוא בלתי מרוסן".

יחימוביץ' מזהירה מתוצאה רעה לפיה מוצרי המזון לא יוזלו, ורשתות השיווק "ימשיכו לגזור קופון שמן גם על מוצרים מיובאים" - כלומר הצרכן יפסיד פעמיים; ויש לה גם אלטרנטיבה: חוק הטקסטיל הביטחוני, שיחימוביץ' השלימה את חקיקתו לפני כ-3 חודשים, אשר מחייב את צה"ל, המשטרה והשב"ס לרכוש טקסטיל כחול לבן - חוק שייצר, לדבריה, באופן מיידי 1,000 מקומות עבודה בפריפריה, מבלי שיפגע בכלכלה או בהסכמי הסחר הבינלאומיים.

"על הממשלה ללכת בדיוק בדרך זו ולא בדרך ההפוכה, המייצרת ג'ונגל כלכלי שבו רק החזק שורד", אמרה יחימוביץ'.