טרכטנברג: "נביט לטווח ארוך, לא נחולל שינוי תוך שנתיים"

יו"ר צוות רוטשילד מתחיל לחשוף חלק מהמאפיינים של התוכנית הכלכלית הגדולה שמגבש צוות רוטשילד ■ עדכן בבלוג האישי שלו: "התוכנית תהיה רב-שנתית, אך לא ל-10 שנים כי זה כבר מעבר לאופק" ■ ובינתיים, במציאות הישראלית: המיסוי על רכב גבוה פי 5 מאשר באירופה

יו''ר צוות רוטשילד, פרופ' מנואל טרכטנברג, מתחיל לחשוף חלק מהמאפיינים של החבילה הכלכלית שהוא מעצב בימים אלו, בבלוג האישי שלו. לפי עדכון שביצע טרכטנברג היום (ג') בשעות הצהריים, חבילת הצעדים לא תכלול "אוסף מקרי של מהלכים שנשלפו בחיפזון ממגרות מאובקות", אלא תוכנית רב-שנתית שאליה תוצמד חזון, או במילים של היו'"ר: "השקפה רעננה וקוהרנטית ממנה נגזרים צעדי המדיניות".

לפי טרכטנברג, החזון יורכב מ"רעיון מותאם למאה ה-21, חף ממאבקי הסרק של העבר ומנוסטלגיה לאידיאולוגיות שכשלו". לגבי היקף התוכנית בזמן, הבהיר היו''ר כי החבילה תתבסס על "ראייה למרחקים ארוכים, תוכנית מדורגת שמתפרסת על כמה שנים קדימה, אך לא 10 שנים כי זה כבר מעבר לאופק, וגם לא שנתיים כי זה לא מספיק כדי לחולל שינוי אמיתי". היום נפגשו חברי צוות רוטשילד בפעם השנייה מאז הקמת הצוות.

במסגרת הבלוג, מנצל טרכטנברג את ההזדמנות להבהיר כי תוך 6 שבועות, הזמן שניתן לו להגיש החבילה, לא יספיק למלא את מלאכתו, קרי "משנה סדורה, ולגזור ממנה פתרונות מקצועיים בני יישום ולנהל הידברות אמיתית תוך פרק זמן כה קצר".

עם זאת, לדבריו, "אנו בוועדה נעשה את שלנו, נשמיע אקורד ראשון חזק, חד וברור, אקורד שיהיה בו די כדי לדמיין את המשך המנגינה, אקורד שיספק מידה ראויה של הכמיהה לצלילים אחרים. את הסימפוניה הלא-גמורה הזאת אתם ואנחנו נמשיך להלחין יחד, בימים ושבועות ובחודשים שיבואו בעקבותיה". לבסוף מעביר טרכטנברג מסר לספקני הצוות ומסכם כי "למסע הזה יצאנו זה מכבר, ואין כוח שיחזיר אותנו אחורה".

הצוות החל את עבודתו בשבוע שעבר ובו חברים 22 איש (14 חברים ועוד 8 חברים שצפויים להצטרף לתת-ועדות שיקומו). חברי הצוות מחולקים לתת-צוותים, לפי תחום ההתמחות של כל חבר: שינוי בסדר העדיפות הלאומי, שינוי בתמהיל המס, הרחבת הנגישות לשירותים חברתיים, והגברת התחרותיות בשווקי המוצרים והשירותים למטרת הורדת מחירים.