מה בוער למתמודדי העבודה?

יותר חשוב שהמפלגה תהיה נקייה, מאשר שתלך לבחירות הפנימיות על בסיס שאינו נקי

קשה מאוד להבין לאן מפלגת העבודה ממהרת. למה כל כך חשוב שהבחירות לראשות המפלגה יתקיימו ב"מועדן", כלומר ב-12 לספטמבר השנה? מה כבר יכול לקרות אם בחירות אלה יתקיימו שבוע יותר מאוחר, או חודש, או כמה חודשים?

סיפור הרקע הוא בעניין מתפקדים מפוקפקים. מסתבר שיש אלפי מתפקדים, הרשומים כחברים במפלגות אחרות, או ששמם מופיע יותר מפעם אחת, או שהם בכלל לא יודעים שהתפקדו, כלומר שכירים של קבלני קולות. עניין מאוד מפוקפק. מי ששמו הוזכר כאחד הבעייתיים ביותר בתחום המתפקדים הוא ח"כ עמיר פרץ. בין מתפקדיו מופיעים, בין השאר, חרדים שקשה מאד להאמין שהם רואים בפרץ, או במפלגת העבודה, גורמים שראוי להם לתמוך למטרה כלשהי.

ח"כ שלי יחימוביץ היא אחת מבין המועמדים לראשות המפלגה. היא הגישה בשעתו עתירה לבית המשפט בבקשה שיבדוק מה קורה במפקד החברים. בית המשפט הפנה אותה אל ועדת הבחירות של המפלגה.

מי באמת "ירד מהפסים"?

את פרץ הדבר הזה הרתיח. מהמטה שלו יצאה בת קול, לפיה "יחימוביץ ירדה מהפסים". למה? - כי דווקא כשהעבודה צוברת כוח על גלי המחאה החברתית, "יחימוביץ' מנסה לגרש ממפלגת העבודה את הקולות החדשים ולהחזיר את העבודה לשנות ה-50". התפרצות מאד מוזרה - ועוד יותר מכך מחשידה. מה הבעיה? - אם הכל כשורה, אז אין ממה לחשוש, ואם משהו אינו כשורה, אתם לא רוצים לדעת?

מי באמת מחזיר את העבודה לימי מפא"י המכוערים? האם יחימוביץ המבקשת בדיקה, או פרץ והרצוג ושכמותם, המבקשים למנוע זאת. הרצוג נשאל על כך בראיון עתונאי ואמר שהחוק והצדק חשובים מאוד, אבל יחימוביץ "הרחיקה לכת" והיא פוגעת במפלגה. כלומר, בכל זאת, המפלגה חשובה יותר מהחוק והצדק ה"חשובים מאד".

הרצוג שוב ישתוק?

מה שמחזיר אותנו אל השאלה מה, לכל הרוחות, בוער? הרי בינתיים האופק נקי לגמרי מבחירות כלליות. גם אם המחאה החברתית מחזקת את העבודה, המגמה הזאת, אם היא בכלל קיימת, יכולה בקלות יכול להשתנות עד הבחירות. אז מה דחוף כל כך לפרץ ולהרצוג ושכמותם? - ממה שאני שומע פה ושם, נראה שהמצב הנוכחי נוח להם. הם מרגישים כנראה שעומדים לרשותם מתפקדים רבים, והם חוששים שאחרי בדיקה, מספרם יפחת, ואולי גם ייחשפו מעשים, שיגרמו להרצוג להידרש שוב לזכות השתיקה (כפי שעשה כאשר נחשד בנושא כספי תרומות בקמפיין של אהוד ברק לראשות הממשלה).

קחו את הזמן שלכם

היום החליטו ראשי העבודה כי הבחירות ייערכו במועדן. אז החליטו. על המדוכה יושבים עורכי-דין רבים, הבודקים אלפים רבים של עתירות נגד המפקד. ככל הנראה אין סיכוי שיספיקו לסיים את הבדיקה "במועד". גם אין צורך בכך. לו אני יו"ר העבודה, הייתי אומר לבודקים: "רבותי, בבקשה אל תמהרו. קחו את הזמן שלכם, כדי לבדוק היטב את הפרשה". לא יותר חשוב שהמפלגה תהיה נקייה, מאשר שתלך לבחירות הפנימיות על בסיס שאינו נקי?