בינג ימונה לסגן ממונה אגף התקציבים בנושאי ביטחון

האתגרים של בינג הם מהקשים ביותר באגף התקציבים: חלקו של תקציב הביטחון הוא הגדול בתקציב המדינה ■ גורמים באוצר אומרים על בינג שהוא איש "חכם מאוד" אך "עדין מדי"

מאיר בינג ימונה לסגן הממונה על אגף התקציבים בנושאי ביטחון, בכפוף לאישור נציבות המדינה, כך נודע ל"גלובס". בינג כיהן מאז 2008 כרכז תקציבי המשרד לביטחון פנים, המשטרה, שירות בתי הסוהר, תחום התעשיות הביטחוניות ותקציבי הפעילות האזרחית של משרד הביטחון.

גורמים ממשרד האוצר, בעבר ובהווה, אומרים על בינג שהוא איש "חכם מאוד" אך "עדין מדי" ולא בטוח שהוא ניחן במנהיגות ובכוחניות הנדרשות לתפקיד. כך או כך, האתגרים של בינג הם מהקשים ביותר באגף התקציבים: חלקו של תקציב הביטחון הוא הגדול ביותר בתקציב המדינה - ב-2010 הוא עמד על כ-61 מיליארד שקל - ובעידן של חוסר ודאות גיאו-פוליטית, הלחצים מצד מערכת הביטחון לתוספות רק יגדלו.

קושי נוסף הוא הפיקוח על תקציב הביטחון, שלמעשה מנוהל בידי אגף התקציבים של צה"ל. בינג נכנס לתפקידו בתקופה קשה באגף התקציבים, עם עזיבתו של אודי ניסן וכניסתו של גל הרשקוביץ, מינוי שנוי במחלוקת.

בינג יחליף את רותם פלג, הצפוי לעזוב את המשרד עד תקופת החגים. פלג נחשב סגן ממונה משובח, שהצליח למתן את התוספות התקציביות למערכת הביטחון ולהעלות את גיל הפרישה למשרתי הקבע. עם עזיבתו, הוא צפוי להתחיל לעבוד בקבוצת השקעות של איש העסקים פויו זבלודוביץ'.