ועדת ברנע: 11 מיליארד ש' כ"כרית ביטחון" לקרנות פנסיה

ועדת ברנע שהוקמה ב-2003 הגישה המלצותיה לשר האוצר שטייניץ היום ■ ממליצה על גובה "כרית הביטחון" לקרנות הפנסיה הותיקות, כמו גם לתנאים לקבלת הסיוע

ועדת ברנע, הגישה היום לשר האוצר יובל שטייניץ את דוח הוועדה בעניין "כרית הביטחון" לקרנות הפנסיה הוותיקות - אשר ממליץ על כרית ביטחון בגבוה של 11.32 מיליארד שקל לחיזוק ההגנה על החוסכים בקרנות שבהסדר.

הוועדה, שהוקמה בשנת 2003 על ידי שר האוצר דאז בנימין נתניהו, טוענת כי העיכוב בוועדת הדוח נבע מחסר של נתונים רלוונטיים מהקרנות, שהושלם לאחרונה.

בדוח הוועדה שהוגש היום, כאמור, ממליצים חברי הוועדה על הקצאת הסכום המדובר ככרית ביטחון לקרנות הפנסיה הוותיקות, ועל התנאים לקבלת סיוע מכרית הביטחון.

ברנע: "העיכוב בהמלצות נבע מהצורך בטיוב הנתונים"

יו"ר הוועדה, פרופ' אמיר ברנע, הציע בפני שטייניץ את המלצות הוועדה ואת חשיבות רשת הביטחון למתן תנודות בזכאות לפנסיה שנובעות ממצבי שוק של ריבית ריאלית נמוכה. "הסכום שנקבע לכרית מספיק לנטרל את ירידת הריבית הריאלית שחלה בשנים האחרונות ונכלל כבר כנכס במנגנוני הקרנות הוותיקות הגרעוניות שהן הזכאיות לפיצוי מהכרית", דברי ברנע.

"העיכוב במתן ההמלצות נבע מהצורך בטיוב נתוני הקופות, לא פגע בזכויות הפנסיונרים ולמעשה הכרית מופעלת על סמך דוח ביניים של הוועדה", סיכם ברנע.

נתניהו מינה הוועדה עוד כשר אוצר

בשנת 2003 הגיעה ממשלת ישראל להסדר עם העובדים והגמלאים, בעקבות גרעונות אקטואריים בקרנות הפנסיה הוותיקות, אשר מטרתו להשיב את הקרנות לאיזון שיאפשר תשלום הקצבאות לגמלאים. בתוך כך, העניקה הממשלה סכום של 78.3 מיליארד שקל בכדי להביא הקרנות לאיזון.

במסגרת ההסדר הוצע כי יוקצאו 7-15 מיליארד שקל בצמוד למדד, לשם מתן "כרית ביטחון" להקלת התמודדות הקרנות עם התנודתיות בתשואה. בעקבות ההצעה, מינה נתניהו את הוועדה הציבורית בראשותו של ברנע, במטרה שתמליץ על הסכום האופטימלי להקצאה.