מובארק על אסד: "הוא פושע, עליו להתפטר מתפקידו"

מובארק מגנה את התנהלות המשטר הסורי בדיכוי גל המחאה במדינה ■ מקורב למובארק: "הוא בדיכאון לאחר שנודע לו על החלטת התובע הכללי להפסיק את האבטחה האישית המוצמדת לו"

חכם להטיף לאחרים: נשיא מצרים המודח חוסני מובארק, המאושפז בבית החולים בקהיר, עוקב אחר המתרחש בעולם הערבי גם בתקופה שלאחר הדחתו.

בשיחותיו עם מקורביו הפוקדים את מיטתו, גינה מובארק את התנהלות המשטר הסורי בדיכוי גל המחאה במדינה - כך דווח היום (ד') בעיתון המצרי "אל-גומהורייה".

מקורביו של מובארק, סיפרו לעיתון כי הוא כינה את מעשיו של הנשיא אסד כ"פשעים נגד עמו", ואף "ייעץ לו להתפטר מתפקידו ולהיענות לרצון עמו". לדברי אותו הגורם "מובארק בדיכאון, לאחר שנודע לו על החלטת התובע הכללי להפסיק את האבטחה האישית המוצמדת לו מטעם המדינה מאז שהודח ב-11 בפברואר".

"לא נתתי הנחיה להרוג אף אחד"

"אללה עדי, אני חף מפשע", אמר מובארק למקורביו. "לא נתתי הנחיה להרוג אף אחד. עושים לי רצח אופי".

שלשום החליט השופט בעניינו של מובארק כי הדיון הבא במשפט ייערך בחמישה בספטמבר, וכי החל מהדיון הבא לא יצולם עוד המשפט - למעט פסק הדין שיינתן בשידור חי. במצרים קיבלו את הידיעה על הפסקת השידור בזעם.

"זו קנוניה", אמר שריף מוחמד, מהנדס מקהיר. "זה משפט שנוגע לציבור כולו וזו זכות הציבור לדעת, העובדה שלא משדרים את המשפט אומרת שסגרו עסקה עם מובארק".