נדחתה תביעת ויסופט נגד אופטיבייס בסך 10 מיליון שקל

השופט יהודה פרגו דחה את טענת ויסופט לפיה אופטיבייס יצרה מצג-שווא כאילו בכוונתה לרכוש אותה ובכך גרמה לקריסתה ■ "דווקא ויסופט היא שגרמה לכך שהמו"מ לא הבשיל להסכם"

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה אתמול (ד') את תביעת הנזיקין בסך 10 מיליון שקל שהגישה חברת ויסופט, הנמצאת בפירוק, נגד חברת אופטיבייס הציבורית, בטענה כי האחרונה יצרה מצג-שווא כאילו בכוונתה לרכוש אותה, ובכך גרמה לקריסתה.

"לאחר ששמעתי את הראיות הגעתי למסקנה כי רצונה של אופטיבייס לרכוש את ויסופט היה רצון כן ואמיתי, וכי המשא-ומתן נוהל על-ידה באופן ראוי ובתום-לב. הייתה זו דווקא ויסופט שבדרך התנהלותה וניהולה את המשא-ומתן גרמה לכך שהוא לא השתכלל להסכם מוגמר", נימק השופט יהודה פרגו את החלטתו על דחיית התביעה.

במהלך 2002 ניהלו החברות, ששיתפו ביניהן פעולה, משא-ומתן במטרה שאופטיבייס, שעסקה בתחום של העברת וידיאו דיגיטלי, תרכוש את השליטה בויסופט, שפיתחה תוכנה לדחיסת וידיאו, אך המשא-ומתן נכשל.

לאחר כישלון המשא-ומתן הגישה ויסופט באמצעות המפרק, עו"ד אורי דניאל, תביעה נגד אופטיבייס בטענה כי זו ניהלה את המשא-ומתן בחוסר תום-לב, תוך יצירת מצג-שווא שנועד להטעות את ויסופט לחשוב שיש בכוונת אופטיבייס לרכוש את השליטה בה, וכי למרות שהמשא-ומתן השתכלל לכדי הסכם מוגמר, סירבה אופטיבייס לחתום על הסכם - ובכך גרמה לקריסתה של ויסופט.

מנגד טענה אופטיבייס, באמצעות עו"ד עדי הדר, כי היא ניהלה את המשא-ומתן ביושר ומתוך כוונה אמיתית לרכוש את ויסופט. עוד טענה אופטיבייס כי מחלוקות פנימיות בין בעלי השליטה בויסופט גרמו לחוסר יעילות של המשא-ומתן.

בנוסף טענה הנתבעת כי דוחות כספיים מעודכנים על מצבה של ויסופט העלו כי קיים פער משמעותי בין המצב שהוצג לאופטיבייס על-ידה ובין המציאות, וכי מצבה הפיננסי רע בהרבה מכפי שצויר במשא-ומתן.

השופט אימץ את גירסתה של אופטיבייס במלואה וציין כי "ויסופט בעצמה, בדרך התנהלותה ובאופן שבו התנהגו בעלי השליטה בה, הביאה לכדי כך שהגיעה לחדלות פירעון ופירוק".

בנוסף, נקבע כי לאור דחיית תביעתה תצטרך ויסופט לשאת בהוצאות המשפט של אופטיבייס בסך 150 אלף שקל.