ארה"ב, גרמניה, בריטניה וצרפת לאסד: "התפטר מתפקידך"

(עדכון) - כך אמר היום (ה') גורם בכיר בממשל האמריקני לסוכנות הידיעות "רויטרס" ■ גם גרמניה, בריטניה וצרפת הצטרפו לקריאה להתפטרותו של נשיא סוריה

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, יבקש להדיח את נשיא סוריה, באשר אל אסד, מתפקידו בעקבות המהומות האחרונות בסוריה - כך אמר היום (ה') גורם בכיר הממשלה לסוכנות הידיעות "רויטרס". דבריו של אובמה יגיעו לאחר שגם מזכירת המדינה הילארי קלינטון תתבטא בנושא.

בתוך כך, נודע כי לאחר קריאתו של אובמה, הצטרפו לקריאה גם ממשלות צרפת, בריטניה, וגרמניה - בדרישה כי נשיא סוריה יתפטר מתפקידו. "ממשלת צרפת, גרמניה ובריטניה מגנות את מרחץ הדמים והפרות הסדר תוך פגיעה חמורה בזכויות אדם שמשטרו של בשאר אל אסד הנהיג מזה מספר חודשים. אנו תומכים בסנקציות על המשטר הסוריה של הנשיא אסד", נמסר בהצהרה משותפת משלושת המדינות.

ההערכות הן כי הסנקציות שהנהיגה ארה"ב על סוריה באו"ם, כמו גם הצהרותיו הצפויות של אובמה, יביאו מדינות נוספות לנהוג כמו ארה"ב וכך ולהביא לסיום המהומות.

עד עכשיו ארה"ב נמנעה מלהתערב במהומות בסוריה בתקווה כי אסד יאמץ רפורמות דמוקרטיות וכך יירגעו הרוחות, אפשרות שכלל הנראה הממשל האמריקני כבר לא לוקח בחשבון.