אנטרופי מתנגדת ל"גלולת הרעל" בשטראוס

מינוי דירקטורים נעשה בדירוג לתקופה של 3 שנים, כדי למנוע השתלטות עוינת חברת הייעוץ המליצה לאשר מינוי עדי שטראוס למשך שנה

בסוף החודש יתכנסו בעלי המניות של שטראוס גרופ על מנת לאשר את מינויו של עדי שטראוס לדירקטור בחברה, במקום אביו מיכאל שפרש לאחרונה מתפקידי ניהול בקבוצה. עדי שטראוס הינו אחיה של עופרה שטראוס, יו"ר החברה, והם משתייכים למשפחת שטראוס שהיא בעלת השליטה בקבוצת המזון.

בחברת הייעוץ לגופים המוסדיים אנטרופי המליצו תחילה להתנגד למינוי, בגלל מנגנון מינוי הדירקטורים הקיים בחברה הקובע כי הם ימונו לתקופה של שלוש שנים. כך עולה מעבודה של אנטרופי שהגיעה לידי "גלובס". אולם, לאחר שאנטרופי קיבלה הסברים מהחברה, לפיהם ימונה עדי שטראוס לתקופה של שנה בלבד הוחלט בחברת הייעוץ לתקן את ההמלצה לאישור מינויו כדירקטור.

דירקטוריון שטראוס מורכב מ-12 נציגים, שניים מהם דח"צים ושניים נוספים בלתי תלויים. לפי תקנון החברה, מינוי דירקטורים נעשה לתקופה של שלוש שנים ולפי מנגנון מדורג שמטרתו למנוע השתלטות עוינת ("גלולת רעל"). במנגנון של שטראוס נקבע כי החברה מחלקת את הדירקטורים לשלוש קבוצות שונות, וכל קבוצה מתמנה לתקופת כהונה של שלוש שנים. שליש מחברי הדירקטוריון מובאים לבחירה מחדש פעם בשנה, מה שמונע אפשרות לפיטורים מלאים של הדירקטוריון.

בדירקטוריון שטראוס מכהנים הדירקטורים זה תקופה ארוכה, ופרישתו של מיכאל שטראוס העלתה את הצורך למנות דירקטור חדש מטעם בעלי המניות. כך למשל, מכהנים אריה עובדיה ודוד מושביץ מ-1997, מאיר שני משנת 1997 ורן מדין מ-2004. דירקטורים נוספים הם רונית חיימוביץ', המכהנת כדירקטורית בחברות הקבוצה ובעבר ניהלה את חברת ההשקעות הפרטיות של המשפחה, מנכ"ל כיל עקיבא מוזס, ועוד.

אנטרופי, עוד בטרם המליצה על מינויו של עדי שטראוס לדריקטוריון, טענה כי "אנו סבורים כי במינויו של דירקטור לתקופה של שלוש שנים, קיימת פגיעה בזכותו של בעל המניות לבחור בתדירות גבוהה את הדירקטורים הראויים לכהונה בדירקטוריון. מנגנון זה של דירקטוריון מדורג מונע מבעל המניות את היכולת המהותית להשפיע באופן עקיף על ניהול החברה והפיקוח עליה".

עדי שטראוס החל את הקריירה שלו בחברה כמנהל מכירות, ובהמשך כיהן בין היתר כראש היחידה לפיתוח עסקי. כיום מתמקד עדי יחד עם אחותו עירית שטראוס (ושותפים נוספים, בהם השף יונתן רושפלד) בפיתוח וייזום השקעות בתחום הנדל"ן, האירוח והמסעדנות, באופן פרטי ללא קשר לקבוצה.