בגלל הפקיעה: צרפת מקלה האיסור לשורט במניות הבנקים

זאת, בניסיון להרגיע את הסוחרים באופציות וחוזים עתידיים שחששו שהאיסור ימנע מהם לגלגל את החוזים על מדדים המכילים מניות בנקים, אשר פוקעים היום, למועד מאוחר יותר

על רקע הפקיעה: צרפת הודיעה על הקלות באיסור על ביצוע עסקאות מכירה בחסר (שורט) על מניות הבנקים. זאת, בניסיון להרגיע את הסוחרים באופציות וחוזים עתידיים שחששו שהאיסור ימנע מהם לגלגל את החוזים על מדדים הכוללים מניות בנקים שבידיהם אשר פוקעים היום למועד מאוחר יותר. ההקלות נוגעות למי שמכר אופציות או חוזים על מדד הקאק בו נסחרות מניות בנקאות כגון סוסייטה ג'נרל, BNB פאריבה ואחרות.

משקיעים אשר נמצאים בשורט על חוזים עתידיים של מדד הכולל מניות בנקים - יוכלו להחליף את החזקותיהם בחוזים חדשים, כך הודיעה היום רשות הפיקוח הפיננסי בצרפת, ה-AMF.

על פי הערכות, החשש שהאיסור על מכירת חוזים על מדדים המכילים מניות בנקים ימנע את גילגולם הגביר אתמול את התנודתיות בשוק שצנח בשיעור החד ביותר מאז מארס 2009.נזכיר כי על האיסור למכירה בשורט בצרפת (כמו גם באיטליה ובספרד) הוכרז בשבוע שעבר לאחר שהבנק השני בגודלו במדינה, סוסייטה ג'נרל צלל בשיעור החד ביותר מאז 2008.

"הם באמת היו צריכים לחשוב על זה קודם" אמר מנהל קרן הגידור TTN בציריך והוסיף "אם רוצים לשנות את החוקים של המשחק, צריך לעשות את זה נכון".