באר-שבע: פגיעה ישירה של טיל גראד בבית ספר

(עדכונים שוטפים) - השר לביטחון פנים במסר מאיים לחמאס: "צה"ל נערך לתגובה קשה וכואבת" ■ "כיפת ברזל" יירטה 7 רקטות שנורו ליישובי הדרום ■ חמאס חזר בו מנטילת האחריות לירי על אופקים ■ מצרים על התנצלות ברק על מות השוטרים המצרים: זה לא מספיק

ירי הרקטות נמשך ללא הפסקה מרצועת עזה, במשך כל הלילה וגם בשעות הבוקר (א'). הרקטות ופצצות המרגמה נפלו בשטחים פתוחים ולא דווח על נפגעים. רקטת גראד פגעה גם פגיעה ישירה בבית-ספר בבאר-שבע ונגרם נזק לרכוש, אך אין נפגעים בנפש כיוון שהמוסד היה ריק מתלמידים בשל חופשת הקיץ. מערכת "כיפת ברזל" יירטה הבוקר 2 רקטות שנורו לעבר ב"ש, לצד 5 רקטות אחרות שיורטו.

בינתיים צה"ל נמנע מלהגיב אולם בכירים בצבא ובמשרד הבטחון אמרו כי צפויה תגובה לירי. כך מדווחים בגלי צה"ל. "נורו בקירוב מול 100 טילים לשטח ישראל", אמר הבוקר דובר צה"ל, תא"ל יואב פולי מרדכי, בריאיון לגל"צ. "צה"ל פועל באופן נחוש".

לדבריו, "אי-אפשר לומר שמדובר באירוע נקודתי. אנחנו נמצאים בתוך סבב של הסלמה, ונבוא דין וחשבון עם היורים והמפגעים". אמר דובר צה"ל, שהתייחס גם לאירוע הטרור שהתרחש באזור אילת ביום ה': "הייתה התרעה. נבדוק את כל הפרטים, אולם התותחים עדיין רועמים ומוקדם מדי להתבטא לגבי הלקחים".

לגבי הגזרה המצרית, ציין דובר צה"ל כי "רק ב-2012 נסיים את בניית הגדר המצרית. יש שיח שוטף וטוב עם המצרים, שחשוב שיימשך". עוד ציין דור צה"ל, כי "מוקדם מדי להצהיר על גיוס מילואים".

אתמול: דיון דחוף של "פורום השמינייה"

בסופו של סוף שבוע סוער בדרום, כינס אמש (מוצ"ש) ראש הממשלה בנימין נתניהו את שרי "פורום השמינייה" לדיון בצעדי התגובה העתידיים של ישראל על מטחי הרקטות והפצמ"רים המאסיביים, שגובים קורבנות בנפש מקרב תושבי הדרום. בין היתר, ידונו הבכירים גם באפשרות להגביר את הפגיעה בראשי ארגוני הטרור ברצועה וייתכן שגם באופציה לפעילות קרקעית בה. הלך הרוח בממשלה כרגע הוא שלא להיגרר אחרי חמאס להסלמה. מכיוון שהטרור העזתי הוא שהכתיב את סדר היום בסוף השבוע, יצטרכו בכירי הממשלה גם לבחון האם להסלים את פעולות התגמול בעזה עד לכדי מבצע רחב - כשעתיד, לפחות לפי שעה, נזיל מאוד.

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', הגיע אמש לבאר-שבע והבהיר מי בעיניו נושא באחריות להידרדרות בדרום. "מי ששולח את הטילים זה ארגון חמאס והוא זה שישלם מחיר כבד מאוד", הוא איים. "אי אפשר לפטור את חמאס מאחריות. זה הארגון שזכה בבחירות ויודע מה קורה. לא ניתן לעצום עין מהטילים שעפים. הם מתחמקים מאחריות אבל ישלמו את המחיר".

אהרונוביץ' הדגיש כי "אי אפשר לעבור לסדר היום ואנו צפויים לימים לא קלים. אי אפרש לדעת מה יהיה. צה"ל מתכונן לתגובה ויגיב בצורה קשה וכואבת. כל מי ששולח טילים לעבר ישראל יישא באחריות, ובמיוחד חמאס". על מצב העורף אמר השר: "תושבי הדרום יעברו ימים לא קלים. אני אפגש עם ראש העיר ועם אנשיו ונראה במה אפשר לסייע, גם בהנחיות".

אתמול נפלו עשרות טילי גראדים ביישובי הדרום, כולל באשקלון, אשדוד, אופקים ובאר-שבע. אדם אחד נהרג, 3 נוספים נפצעו באורח קשה וכ-15 אנשים נוספים נפצעו קל, בהם תינוק וילד מפגיעת טיל בבית מגורים באופקים.

ברק למצרים: מתנצלים על מות השוטרים המצריים

שר הביטחון אהוד ברק התנצל היום בפני מצרים על מות השוטרים המצריים במתקפת הטרור בדרום, על אף שירי הצלפים שבוצע במהלך המתקפה המשולבת נעשה לא רחוק מעמדה של צבא מצרים בגבול עם ישראל, ובמהלכו נהרגו 2 ישראלים.

"ישראל מצרה על מותם של השוטרים המצריים במהלך הפיגוע בגבול ישראל-מצרים", אמר ברק. "הנחיתי לקיים תחקיר צה"לי ובעקבותיו לערוך בדיקה משותפת עם צבא מצרים לבירור נסיבות האירוע. בהתאם לתוצאות התחקיר - יופקו המסקנות המתאימות. להסכם השלום בין ישראל למצרים יש חשיבות רבה וערך אסטרטגי גדול ליציבות במזרח התיכון".

השגריר המצרי עוזב את הארץ

הסערה בישראל ביממה שאחרי מתקפת הטרור המשולבת בדרום הגיעה גם לצדו השני של הגבול והגיעה עד לקהיר - שם, למרות אירועי הדמים שגבו את חייהם של שמונה ישראלים, מפנים את האצבע המאשימה דווקא כלפי ירושלים.

בהתפתחות דרמטית ביחסים בין ישראל למצרים, הודיעו המצרים כי השגריר המצרי בישראל, יאסר רידא, יעזוב את המדינה. הארוע מגיע אחרי שאתמול אחר הצהריים, הגישה מצרים לישראל מחאה רשמית מטעם צבא המדינה, על מותם של חמישה מחייליו בקרבות הירי שהתרחשו בין הלוחמים לבין חברי חוליית המחבלים אתמול בגבול הדרום. במקביל, יזומן השגריר הישראלי במצרים, יצחק לבנון, לשיחת הבהרה.

אתר "אל-יום א-סבע" המצרי דיווח כי שלושה מבין החיילים נהרגו שלשום, ושניים נוספים שפונו לטיפול רפואי מתו על שולחנות הניתוחים אתמול. גורם צבאי מצרי אמר כי חקירת האירוע עדיין נמשכת וטרם נקבע באופן סופי מי היה אחראי לירי הקטלני בחיילים, אך ציין כי "האפשרות שהם נפגעו מקליעי הכוחות הישראליים נראית כסבירה ביותר".

בתלונה שהגישה מצרים לישראל, דורשים השלטונות בקהיר "לחקור במהירות האפשרית את הנסיבות שהביאו למות החיילים". הם גם קבעו שם כי "בכל מקרה, החדירה לשטח ישראל לא נבעה מהתרשלות בתפקוד הכוחות המצריים".

בינתיים, גוברת העוינות לישראל על רקע התקרית גם בשטח: אתמול בשעות אחר הצהריים התקבצו מאות מפגינים מחוץ לבניין שגרירות ישראל בקהיר והאשימו את צה"ל בגרימה מכוונת של מות חייליהם בתקרית בגבול אתמול.

חלק ממשתתפי המחאה ניסו למנוע משגריר ישראל להיכנס למקום עבודתו וקראו סיסמאות בעד גירושו מהמדינה וניתוק היחסים עם ישראל. הם איימו, בין היתר, כי "ישראל תעלה באש" וקראו לחמאס "לשרוף את ישראל".