השקט שלפני הסערה: צניחה בפדיונות בקרנות בשבוע שעבר

שבוע 20 ברציפות שבו נרשמים פדיונות בקרנות הנאמנות המסורתיות, רצף שהחל בשבוע האחרון של חודש מארס, שבמהלכן משכו המשקיעים כ-19 מיליארד שקל

בשבוע החולף רשמה תעשיית קרנות הנאמנות שבוע נוסף של פדיונות גבוהים, אך באופן יחסי לשבוע הקודם לו, בו נרשמו הפדיונות הכבדים ביותר ב-3 השנים האחרונות, ניתן להבחין בירידת מה בעצבנות ובפאניקה של המשקיעים. בסיכום שבועי נרשמו פדיונות של כ-930 מיליון שקל בקרנות המסורתיות או קצב פדיון יומי של מעט פחות מ-200 מיליון שקל - ירידה של כ-80% בקצב הפדיונות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב.

רוני אפטר, מנהל קשרי יועצים במיטב, מציין כי מתחילת החודש הפדיונות בקרנות המסורתיות עומדים על כ-5.7 מיליארד שקל, בדרך, כנראה, לעקוף את חודש יוני ה"שחור" בו הסתכמו הפדיונות על בכ-6.1 מיליארד שקל.

בסך הכל מדובר על שבוע 20 ברציפות שבו נרשמים פדיונות בקרנות הנאמנות המסורתיות, רצף שהחל בשבוע האחרון של מרץ, שבמהלכן משכו המשקיעים כ-19.0 מיליארד שקל, בהובלת קרנות אג"ח חברות וכללי שפדו כחצי מהסכום.

קרנות אג"ח חברות וכללי רשמו שבוע "סולידי" עם פדיונות של כ-640 מיליון שקל, ומתחילת החודש איבדו כבר כ-3.8 מיליארד שקל. הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) רשמו את השיפור הניכר בתעשיית הקרנות לאחר שפדו סכום זניח יחסית של כ-50 מיליון שקל בלבד.

באפיק הממשלתי "שגרה": העליות לא מונעות את הפדיונות מקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד (250 מיליון שקל) ומהקרנות השקליות (10 מיליון שקל). בקרנות הכספיות נרשמה האטה קלה בקצב הגיוסים, שנותרו, עם זאת, עדיין גבוהים, והסתכמו בשבוע האחרון בכ-850 מיליון שקל.