ישראל מעצמת אנרגיה: לנדאו במכרז לייעוץ בתחום הנפט-גז

משרד התשתיות יפרסם היום מכרז לקבלת שירותי ייעוץ לבחינת כמויות הגז הטבעי והנפט בישראל ■ יחידת הנפט במשרד התשתיות הוציאה כבר מכרז לקבלת שירותי ייעוץ בנושא קדיחה והפקה

משרד התשתיות יפרסם היום (א') מכרז לקבלת שירותי ייעוץ בתחומי הרגולציה על זכויות הנפט. שירותי הייעוץ יכללו ביצוע הערכה של כמויות הגז הטבעי והנפט במים הכלכליים של ישראל, סיוע בגיבוש המדיניות המתהווה בתחום חלוקת זכויות חיפוש הנפט והגז הטבעי, ובבחינת הליך הענקת הרישיונות והחזקות ופיקוח עליהם. הייעוץ יכלול גם סטנדרטים לבדיקה ולדיווח על ממצאי בעלי הזיכיונות לחיפושי גז טבעי ונפט, וארגון המידע המתקבל בעבודות החיפושים.

יצויין כי יחידת הנפט במשרד התשתיות הוציאה כבר מכרז לפני כחודש לקבלת שירותי ייעוץ ופיקוח הנדסי בנושאי קדיחה והפקה. שירות אשר יכלול, בין השאר, בדיקת תוכניות קידוח ופיתוח שדות בים וביבשה, פיקוח על ביצוע קידוחים, עמידה בתקני בטיחות, בריאות ואיכות הסביבה, פיקוח על משטר הפקה ועוד. כאמור, כעת, במשרד התשתיות מעוניין כעת בהערכת כמויות הגז הטבעי והנפט במים בישראל.

עוד מודיע משרד התשתיות כי צפויה הרחבה של יחידת הנפט, המונה כיום 5 אנשים. מדובר בהרחבה משמעותית לאור המהפך שחל במשק האנרגיה לאחר הגילוי והתחלת השימוש בגז טבעי לייצור חשמל ולתעשייה בישראל.

ההרחבה תכלול תוספת מומחים מקצועיים בתחומי: הגיאולוגיה והגיאופיסיקה, הנדסת קידוחים, הנדסת מאגרים, הנדסת בטיחות וסביבה ועוד, שיאפשרו את הגברת הפיקוח והאכיפה של אנשי יחידת הנפט על ביצוע עבודות חיפוש והפקה של נפט וגז טבעי בישראל.