רשת ABC רכשה את פורמט "גבוה וגרינבאום"

מפיק הסדרה מחה בפני הרשות השנייה על בקשתה לאחר את שעת שידור התוכנית

אופציה להפקת פורמט התוכנית "גבוה וגרינבאום" נמכרה לרשת האמריקנית ABC ("האנטומיה של גריי", "עקרות בית נואשות", "אבודים"). הדבר עולה ממכתב ששלח מפיק הסדרה ומפתחה עמי אמיר (מטר הפקות) לרשות השנייה, במחאה על העברתה לשעה 23:00 בלילה.

ל"גלובס"נודע, כי הרשות השנייה החליטה כי התוכנית מסווגת לגילאי 14 ומעלה ודרשה מזכיינית ערוץ 2 קשת לאחר את שעת שידורה.

"ברצוני להביא לידיעתכם כי הסדרה נמכרה לרשת ABC האמריקנית שמייעדת אותה לשידור בין 21:30 ל-22:00 ", כתב עמיר, "כשהייתי בארה"ב נפגשתי עם נשיאת CBS נינה טסלר שרצתה לרכוש את הסדרה (אבל הוקדמה ע"י ABC) והיא טענה שהתוכנית בעיניה היא מיינסטרימית לחלוטין ואנחנו יודעים עד כמה האמריקאים שמרנים".

"גבוה וגרינבאום" עוסקת בשני בעלי סטודיו לצילום מרמת גן המחזיקים באספירציות בתחום הקולנוע. "תוכנית זו הופקה ע"י מטר הפקות במשך שנה וחצי", כתב אמיר, "בעזרת צוות הפקה ושחקנים לא מוכרים, מתוך אמונה שהכישרון והחריצות יובילו אותם למרכז הפריים טיים של הטלוויזיה. על אף היותה ישירה מאוד לעיתים, היא תוכנית מיינסטרים איכותית וכיפית ובוודאי לא מנסה לעורר פרובוקציות. דחיית התוכנית לשעה מאוחרת פוגעת בנו פגיעה אנושה ומסכלת כל אפשרות לעונה נוספת והמשכיות לסדרה".

אמיר סיפר כי חברת סוני קנתה את הזכויות ומכרו אותן ל-ABC. לפי שעה ABC וסוני מחפשת מפיק וכותבים על מנת להפיק פיילוט לסדרה. לדבריו, "זו סדרה על מקום עבודה אבל שמוגשת בצורה חדשנית וקוראת בזמן אמת. הם חשבו שהיא מאוד רעננה ומאוד אהבו אותה".

לו תופק הסדרה היא מצטרפת לסדרות אחרות של קשת שנמכרו ובהן "רמזור" ו"חטופים" (FOX), וה"האקס המיתולוגי" (CBS).