ז'לגיריס קובנה מציגה: אולם הכדורסל הנוצץ והחדיש באירופה

הקבוצה הליטאית חנכה אולם בן 15,440 מקומות שהוקם על אי במרכז קובנה, ויארח משחקים מהיורובאסקט הקרוב; עלות הבנייה: כ-58 מיליון אירו

בדיוק שבועיים לפני פתיחת אליפות אירופה שתיערך בליטא, נחנך בקובנה אחד מאולמות הכדורסל המפוארים והנוצצים ביבשת - ה"ז'לגיריס ארינה", שישמש גם כאולם הביתי של ז'לגיריס קובנה. עלות הקמת האולם, שבנייתו החלה לפני שלוש שנים, נאמדת ב-58 מיליון אירו. מלבד העובדה שמדובר באולם שייאכלס 15,440 צופים ויהפוך לאחד מחמשת אולמות הכדורסל הייעודיים הגדולים באירופה, הייחוד העיקרי שלו הוא שמדובר באולם שנבנה על אי, במרכזו של נהר הנמונאס שעובר בעיר.

למרות אוכלוסייה של 3.5 מיליון איש בלבד, תחזיק ליטא כעת בשניים מאולמות הכדורסל הגדולים באירופה, שישמשו את שתי הקבוצות הגדולות של המדינה, אחרי שב-2004 נפתח בווילנה "סימנס ארינה" שמשמש את ריטאס וילנה ומכיל 11 אלף מקומות. עיריית קובנה התחייבה להשלים את בניית האולם החדש של ז'לגיריס, בין היתר בגלל אירוח אליפות אירופה בכדורסל בספטמבר 2011.

האולמות הגדולים - "ז'לגיריס ארינה" ו"סימנס ארינה" ייארחו את כל המשחקים ביורובאסקט החל משלבי הנוקאאוט. ה"ז'לגיריס ארינה" יארח את משחק הגמר ב-18 בספטמבר.