מזרחי טפחות: לתבוע האוצר על שינוי כיוון במסלקה פנסיונית

בעלי מניות בחברת "המסלקה לחיסכון לטווח ארוך בע"מ", גורסים שעל הבנקים, הגופים המוסדיים וסוכני הביטוח שמחזיקים במניותיה, לא לסגת ללא מאבק מהקמת המסלקה

בעלי מניות בחברת "המסלקה לחיסכון לטווח ארוך בע"מ", גורסים שעל הבנקים, הגופים המוסדיים וסוכני הביטוח שמחזיקים במניותיה, לא לסגת ללא מאבק מהקמת המסלקה. זאת על רקע פעולות אגף שוק ההון באוצר לצאת למכרז לבחירת גוף מקים ומתפעל אחר.

ל"גלובס" נודע כי נציג בנק מזרחי-טפחות בדירקטוריון החברה, שהוקמה בתחילת 2010 ובראשה עומד מאיר שביט, קרא בדיון האחרון בדירקטוריון החברה לתבוע את האוצר במיליונים בגין הכספים ומאמצי הניהול שכבר הושקעו במסלקה ביוזמת ובעידוד האוצר, שכעת "משנה כיוון". כך, לפי שעה חברת המסלקה איבדה רלבנטיות בעקבות כוונת אגף שוק ההון לצאת למכרז לבחירת גוף מקים אחר. הצעת בנק מזרחי-טפחות נדחתה בדירקטוריון החברה, ואין למסלקה כוונה לתבוע את האוצר.

כמו כן, לידי "גלובס" הגיעה מצגת שהמסלקה הפיצה לבעלי המניות ובה ביקורת על המהלך שהוביל לאחרונה אגף שוק ההון באוצר, בראשות פרופ' עודד שריג. שריג פנה לשוק בבקשה לקבל מידע, לקראת הוצאת המכרז האמור בתחילת 2012.

במסגרת זו נטען במצגת כי "המסמך (שהוציא אגף שוק ההון בימים האחרונים, ר'ש') אינו קובע לוח זמנים כלשהו - אפילו משוער - לפרויקט (...). בכך סותר האוצר את אחת הביקורות העיקריות שהעביר על ה-RFP של החברה. גם הוא לא קובע לו"ז להקמה, אלא אולי בשלב השני אחרי שילמד מהמציעים למה הם מסוגלים".

בנוסף, במסלקה מסבירים במצגת שלאחר שהאוצר ביקר אותם בנוגע לקצב התקדמותם האיטי וה"מאכזב", לדבריו, גם בהזמנה לשלב המיון המוקדם וקבלת מידע שהוציא האוצר, אין קביעה לגבי התמחור והגבייה.

לפני שבוע פרסם האוצר הזמנה לשלב המיון המוקדם להקמת המסלקה הפנסיונית - השלב הראשון לקראת פרסום המכרז לבחירת הגוף המקומי או הזר שיקים ויפעיל את המסלקה ויפשט את מבנה שוק החיסכון הפנסיוני בישראל. בנוסף, האוצר הקים ועדת מכרזים של החשכ"ל שתוביל את המהלך.

בחודשים שקדמו למהלך האמור, הביע האוצר זעם רב על אופן ההתנהלות של החברה הפרטית שבבעלות היצרנים והמפיצים הפנסיוניים, לאחר כארבע שנות עיכובים.