המשקיעים בורחים למניות במדינות בעלות דירוג AAA

כך עולה מנתוני EPFR Global: "כדאי להשקיע אצל הנושה ולא אצל החייב" ■ הקרנות סבלו מרמת פדיונות גבוהה בשבוע האחרון, לעומת זאת, בקנדה, הקרנות נהנו מרמת שיא בהפקדות

החששות המתמשכים מפני החולשה בכלכלה העולמית ובצל הסנטימנט השלילי שנוצר בעקבות הורדת דירוג ארה"ב ע"י S&P, גורמת למתח קב בקרב המשקיעים ברחבי העולם ויוצרת בהלה לבריחה למקומות בטוחים יותר שדירוג האשראי שלהם חסין לעת עתה מהסיכון של הורדת דירוג. המשקיעים מעוניינים בהשקעה במניות במדינות בעלות דירוג אשראי מושלם של AAA, כך עולה מנתוני EPFR Global, (הגוף הבודק את ביצועי הקרנות בעולם). דירוג אשראי AAA אפשר למצוא בגרמניה, קנדה ושוויץ ועוד.

קרנות הון מעדיפות להשקיע במדינות שהציגו תוצאות טובות בסוף השבוע החלש של ה-17 באוגוסט בעוד אילו שהשקיעו בארה"ב וביפן סבלו מפדיונות חדים. "אתה משקיע אצל הנושה ולא אצל החייב", אמר ברד דורהם, מנהל ב-EPFR Global.

היה זה השבוע החמישי ברציפות שבו סבלו קרנות ההשקעה מרמת פדיונות גבוהה, עם זאת, רמת הפדיונות הייתה חמורה פחות בהשוואה לזו שנרשמה בשבוע הקודם בעת שהבורסה הגיבה להורדת דירוג האשראי של ארה"ב.

יצויין כי בקנדה, מדינה בעלת דירוג האשראי מושלם, הקרנות נהנו מרמת שיא בהפקדות, שיא של 20 שבועות. בנוסף גם הקרנות בשוויץ רשמו את רמת ההפקדות השבועית הגבוהה ביותר מאז תחילת הרבעון הרביעי של 2010.

על פי הנתונים, חלה האטה מסויימת ברמת הפדיונות בשווקים המתעוררים בשבוע האחרון, אך עדיין הסתכמו הפדיונות בהיקף של 2.77 מיליארד דולר. רוב המימושים היו באסיה, להוציא את יפן, על רקע הדאגה בקרב המשקיעים מהפגיעה בייצוא.