אנליסט: "ברננקי ינחית מהלומה על השווקים השבוע"

אסטרטג ההשקעות ראסל ג'ונס אומר בראיון לרשת CNBC כי יו"ר הפדרל ריזרב יישא נאום דרמטי שיצית גל עליות בשווקים

דריכות רבה מורגשת בשווקים לקראת נאומו של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי בוועידה השנתית בג'קסון הול. ברננקי אמור לדבר על הצעדים הנוספים בהם ינקוט הפד במטרה להאיץ את הצמיחה בארה"ב, בתקופה שבה הבורסות מיטלטלות וישנו חשש מכניסה למיתון נוסף. אסטרטג השקעות בולט אומר כעת בראיון לרשת CNBC כי השווקים לא מותירים לברננקי ברירה, וכי הוא יכריז על צעדים דרסטיים להאצת הצמיחה.

"אם הפד יחליט ללכת על סיבוב נוסף של צעדים לא רגילים כדי להאיץ את הצמיחה, אני חושב שהוא ינחית מהלומה", אמר ראסל ג'ונס, אסטרטג ב-Westpac Institutional Bank. הוא השתמש במילים "shock and awe" לתיאור הצעדים בהם ינקוט ברננקי, אותם מילים ששימשו את צבא ארה"ב במתן השם למבצע הצבאי שפתח את מלחמת המפרץ השנייה, עת הנחיתה ארה"ב מהלומה על משכנו של סדאם חוסיין בבגדד עם שיגור של יותר מ-40 טילי שיוט במהלך הלילה.

"הבעיה של ברננקי היא שהוא שבוי בידי שוקי המניות ופועל לפי התנודות בשווקים, וזה לא משהו שבנקאי מרכזי רוצה", הוסיף ג'ונס.

ג'ונס סבור כי הלחץ המופעל על ברננקי לפעול יהיה בגדר "יוצא מהרגיל" אם תימשך המפולת בשוק המניות האמריקני. בארה"ב משערים כי ברננקי עשוי לסלול את הדרך להשקת תוכנית רכישות אג"ח שלילית (QE3) או לחלופין ללכת לכיוון של מכירת אג"ח קצרות טווח ורכישת אג"ח ארוכות טווח. מוקד יותר החודש הפד כבר הכריז כי יותיר את הריבית ברמה אפסית לפחות עד אמצע שנת 2013.

עם זאת, ישנם כלכלנים בוול סטריט החוששים מהתפרצות אינפלציונית, אך ג'ונס מרגיע: "חולשה דרמטית בשוקי המניות תשתיק את האינפלציה. הפד יתעלם מהאיומים האינפלציוניים". לסיכום הוא מעריך שנאום ברננקי "בהחלט יהווה מהלומה, וזה עשוי להניע גל עליות בשווקים".