משרד האוצר בגרמניה: נגיע לאיזון הגירעון מוקדם מהצפוי

האוצר הגרמני: הגירעון התקציבי בשנת 2011 יסתכם ב-1.5% לעומת צפי קודם לגירעון של 2.5% ■ "החוב המצטבר הכולל צפוי לרדת בין העת הנוכחית לסוף השנה ל-80% מהתמ"ג"

הכלכלה הגרמנית, הכלכלה הגדולה ביותר באירופה, תאזן את חובה הציבורי מוקדם מהמצופה. היום (ב') פירסם האוצר הגרמני דיווח ולפין הגירעון התקציבי בשנת 2011 יסתכם ב-1.5% לעומת צפי קודם לגירעון של 2.5%.

בזמן שמדינות האיחוד האירופי עושות מאמצים אדירים באמצעות תוכניות צנע נרחבות על מנת לאזן את תקציביהן, מובילה גרמניה את הפעילות הזו בין קבוצת המדינות, וזאת כאשר בשנת 2010 הסתכם הגירעון התקציבי שלה ב-3.3%, גבוה במקצת מתקרת החוב הרצויה באיחוד הארופי המוגדר כ-3%.

נציין כי גרמניה מצליחה לצמצם את גרעונותיה על אף שהנהיגה תוכניות לעידוד הצמיחה הכלכלית על מנת להתגבר על המיתון הגרוע ביותר שנרשם בה במהלך המשבר הפיננסי העולמי, מאז שנת 1945.

"ההתפתחויות החיוביות יימשכו עד שנת 2015, מה שיאפשר לנו להגיע לאיזון בשנת 2014", נכתב בדוח החודשי של . נציין כי לפני כן היתה המטרה של גרמניה להגיע לאיזון תקציבי בשנת 2016.

"החוב המצטבר הכולל צפוי לרדת בין העת הנוכחית לסוף השנה ל-80% מהתמ"ג, כך שהוא יהיה נמוך בכ-3% לעומת יחס החוב תוצר בשנה שעברה. עד 2015 מצפה האוצר הגרמני כי יחס זה ירד ל-71% מהתמ"ג. (נציין כי נתון זה עדיין גבוה יותר מדרישות האיחוד האירופי ליחס חוב תוצר בשיעור של 60%, אך טוב בהרבה מהיחס שמציגות מדינות אחרות בגוש, כדוגמת איטליה, שם עומד יחס זה על 120%.

צימצום החוב הציבורי יאפשר למפלגתה של מרקל סיכוי לבצעה קיצוצי מס לקראת הבחירות ב-2013. צעד שכזה עשוי לעודד את הצריכה המקומית, אשר נמצאת תחת איום מתמיד, על רקע הדיבורים על הצורך בחבילות חילוץ למדינות האחרות החברות באיחוד.