מגעים למכירת פעילות רשת אימג'ינריום בישראל

רשת הצעצועים נמצאת בבעלות גאון אחזקות וכוללת תשעה סניפים עם היקף מכירות של כ-20 מיליון שקל ■ המנכ"ל יואב גאון: "יש אלינו פניות מכמה גורמים שמכירים את המותג"

רשת הצעצועים אימג'ינריום מוצעת למכירה - כך נודע ל"גלובס". בעלי הרשת, קבוצת גאון אחזקות, מחפשים קונה. רשת צעצועי הפרימיום מספרד, הגיעה לישראל לפני כשלוש שנים. היקף המכירות של הרשת בארץ עומד על כ-20 מיליון שקל.

מי שמנהל היום את הרשת הוא יואב גאון, בנו הצעיר של בני גאון ז"ל. רשת הצעצועים שאותה הביא גאון ארצה היא "הבייבי" הראשון שלו. המגעים עם החברה התחילו עוד כשאביו היה בחיים.

לפי גורמים בענף אחת הסיבות לכך שבגאון מבקשים אולי למכור את הרשת היא בחירה לא מוצלחת של לוקיישנים. החנות הראשונה נפתחה בקומה השלישית בדיזינגוף סנטר. כבר אז היו מי שטענו שהמיקום לא אטרקטיבי מספיק, למרות נוכחות סניף טויס אר אס בקומה התחתונה של הקניון. הרשת מונה כיום תשעה סניפים: ארבעה בת"א, שניים בחיפה, בראשל"צ, בפתח תקווה ובכפר סבא.

לפי הדוחות הכספיים של קבוצת גאון, כחלק מהסכם הזיכיון של החברה, עד סוף שנת 2011 היו אמורים לפעול עשרה סניפים בישראל. תקופת הזיכיון היא לחמש שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות, אם ימולאו תנאי ההסכם.

הרשת כוללת קו מוצרים איכותיים וייחודיים בפיתוח עצמי. הצעצועים מותאמים לתינוקות ולילדים בקטגוריות מגוונות. תחום הצעצועים התחרותי נשלט בישראל על-ידי טויס אר אס, כפר השעשועים והפיראט האדום, לצד חנויות פרטיות. עם זאת, לאימג'ינריום קו צעצועים ייחודי שאינו מתחרה ב"מאס מרקט" ועיקרו תחום התפתחות הילד, בחלוקה לפי גילאים ותחומי עניין, בשילוב עם ערכים חינוכיים ודגש על פעילות משותפת עם ההורה.

סימן ההיכר של הרשת הוא שתי דלתות הכניסה לחנויות: אחת למלווה המבוגר ואחת, נמוכה, לילד. גם תצוגת החנות נגישה לילדים במטרה לעודד אותם לגעת ולחוות את הצעצועים. לרשת יותר מ-300 חנויות ב-30 מדינות בעולם, כולן מעוצבות בקו אחיד.

הניסיון הקודם של קבוצת גאון בענף הצעצועים היה לפני כעשור כאשר רכשה 50% מרשת כפר השעשועים, מייסדי הרשת רכשו את חלקה לפני שש שנים.

יואב גאון מסר בתגובה: "לאור האהדה הרבה שיש למותג בישראל, יש פניות אלינו מכמה גורמים קמעונאיים שמכירים את המותג. אנחנו בוחנים את ההצעות וכשיהיה מה לחדש או לספר אנחנו נודיע".