מייסד קר שירותי רפואה מקים רשת רפואת עיניים חדשה בשוויץ

הרשת תוקם בהשקעה ראשונית של 1.5 מיליון דולר ■ קר נמכרה לבווריה הספרדית ב-22 מיליון אירו

גור מינצר, מייסד Care שירותי רפואה ושותף בחברת נטלי, יקים רשת רפואת עיניים בשווייץ, בהשקעה משותפת של 1.5 מיליון דולר, עם רופא העיניים הגרמני פרופ' תאו זיילר - הרופא הראשון שביצע טיפולי הסרת משקפים באמצעות לייזר.

המיזם החדש בשווייץ הוא הרשת השנייה שמקים מינצר. בשנות ה-90 הקים את רשת המרפאות קר, הפעילה כיום בישראל ובחו"ל. הרשת עוסקת באבחון באמצעות רפואה גרעינית, רפואת עיניים ורפואה אסתטית.

ב-2008 מכר מינצר את הבעלות על קר ל-Bavaria Medical Group הספרדית תמורת 22 מיליון אירו, מהם 7.5 מיליון אירו במזומן, התחייבות של בוואריה להחזר חוב של קר בהיקף של 4.5 מיליון אירו ותשלום של 10 מיליון דולר נוספים לפי הצלחה. כיום קר פועלת כרשת באירופה ובישראל, ומינצר הוא יועץ לחברה.

רשת העיניים שיקים מינצר בשוויץ תפעל באופן דומה לרשתות של קר בישראל, אך לדבריו היא אינה מתחרה. "בוואריה הייתה מעדיפה לפעול במדינות גדולות בלבד, והיא ממוקדת היום בגרמניה", אומר מינצר ל"גלובס", "הם עודדו אותי להקים משהו משלי, ואם זה ימצא חן בעיניהם הם יקנו את הפעילות. הצעתי להם להיות שותפים, אך הם החליטו להמתין ולראות איך הרשת נבנית".

ייתכן שהרשת השוויצרית החדשה לא תישאר רק בתחום העיניים, אלא תתרחב גם לבדיקות רפואיות באמצעות מכשירי הדמיה, תחום שבו פועלת גם קר. לדברי מינצר, הוא כבר החל לגייס למיזם הזה הון שצפוי להגיע להיקף של 12 מיליון דולר, חלקם באשראי ספקים שיכול להיות מומר בהמשך להשקעה.

פועלים היכן שהשירות מסובך

"נשקול להתרחב בכל תחום שבו דרוש ידע בהפעלת מערכות רפואיות מורכבות. אחד היתרונות שלי הוא מערכת ה-ERP (מערכת ממוחשבת לניהול ארגונים גדולים) שפיתחתי לעסק, ושממנה ניתן לשלוט בכל סניף ולראות כל תמונת הדמיה".

מינצר מגדיר גם תחומים שבהם הרשת לא תפעל. "לא נתחרה במקומות שבהם רופא אחד עושה את כל העבודה לבד, אלא רק במקום שהשירות הוא מסובך יחסית, ולכן הניהול המומחה שלנו יכול להביא יתרון", הוא אומר.

"כמו-כן לא אפעל כמתווך. חלק ממכוני האסתטיקה מתקשרים עם רופאים ומביאים להם לקוחות, אבל הרופא הוא זה שמבצע בסופו של דבר את התהליך הרפואי אצלו בקליניקה מההתחלה עד הסוף. זה לא התחום שלנו, לקחת רק את השיווק" .

מינצר שותף גם בחברת נטלי. בימים אלה מתנהל מו"מ למכירתה למגדל. הצלחת המכירה תלויה בהסכמת כל בעלי המניות המשמעותיים, ולכן כרגע ממתינים במגדל לשמוע אם מינצר מוכן למכור. כרגע הוא אינו נראה להוט. "אני לא מוכר חברות טובות", הוא אומר. "ניסו לשכנע אותי אבל אם הם כל-כך רוצים לקנות, מדוע טוב לי למכור? אני מוכן להיכנס איתם כשותף".

באשר למכירת קר הוא אומר, "ההזדמנות הכספית הייתה כל-כך טובה שנעתרתי". כך שייתכן שגם במקרה של נטלי, תגיע ההצעה שתשכנע את מינצר להיפרד ממניותיו.