ברק: "המצב במצרים מעמיד בסימן שאלה את הסכם השלום"

שר הביטחון, בריאיון לחדשות 2, על הפיגוע בדרום: "הייתה טעות בשיקול הדעת והערכת המצב" ■ על היחסים עם טורקיה: "מטפלים ביחסים בין המדינות כמו בין שני דיירים בתוכנית 'הדור הבא'"

"יורי הרקטות נהרגו בצורה תכליתית וחדה ברגע שהוציאו את הראש. יש גם הצלחה יוצאת דופן של כיפת ברזל, בסיכול הירי הרקטי", אמר היום (ב') שר הביטחון אהוד ברק, בריאיון לחדשות 2, בהתייחסו למצב המתוח בגזרת רצועת עזה.

עוד התייחס שר הביטחון ליחסים עם השלטונות המצריים, בהקשר האירועים: "אין חשש מהתלקחות היחסים עם מצרים", הסביר ברק. "יש במצרים מצב עדין הקשור בתהליכים עמוקים שמתרחשים בתוך מצרים, שמעמיד בסימן שאלה את יציבות הסכם השלום של ישראל עם מצרים".

"זו תהיה טיפשות מדינית לשמה, אם נפעל באופן שיאפשר למישהו להטיל את האחריות להידרדרות ביחסים עם מצרים עלינו" סיכם ברק. "לא התנצלתי בפני המצרים - עשיתי רק את הדבר הנכון והמתבקש כדי לשמור על טיב היחסים. אנחנו נצטרך אותם בסוף".

בנוגע למידע המקדים שהייתה למערכת הביטחון באשר לפיגוע בדרום, אמר ברק כי "הייתה טעות בשיקול הדעת והערכת המצב. אלוף הפיקוד עושה עשרות הערכות כאלה מדי שבוע, הוא מבצע אותן, וזה לא תמיד מושלם".

על טורקיה: "כמו שני דיירים בתוכנית 'הדור הבא'"

"אנחנו מטפלים ביחסים רציניים בין שתי מדינות כמו יחסים בין שני דיירים בתוכנית 'הדור הבא'", התייחס ברק גם לסוגיית ההתנצלות מול השלטונות בטורקיה על הרג אזרחים טורקים באירועי המשט. "אנחנו צריכים להגן על חיילינו, לא מדובר בהתלהמות, אלא במשימה אמיתית שצריכה להיעשות".

ברק חזר ופירט על המצב המתוח ביישובי הדרום בצל הירי הרקטי: "אני שמח מאד שקיצרנו את ימי הפחד. יש המון אנשים, בעיקר אוחזי עט למיניהם, שהיו שמחים להאריך את הלחימה. אני מבינים מהו האתגר שעומד בפנינו. העוצמה והאפקטיביות של עוצמת צה"ל והרשויות הוכיחו את עצמם".

עוד ציין ברק כי "אזרחי ישראל מוגנים הרבה יותר טוב מכפי שהם היו מלפני חצי שננה ושנתיים. עד סוף השנה תהיה סוללה רביעית של כיפת ברזל, ותהיינה 9 סוללות עד סוף 2014".