שטייניץ במסר ברור למפגינים: "המשימה העיקרית שלי - להתמודד עם גל חדש במשבר העולמי"

שר האוצר העניק ראיון לרשת ב' ונמנע מלהתייחס באופן ישיר לדרישות המפגינים לחלוקה חברתית יותר של המשאבים ■ "האתגרים שלנו: עידוד הייצוא, ההשקעות, התעסוקה וכן מאבק מתמשך למנוע אבטלה המונית" ■ קורא לשמור על היחסים האסטרטגיים עם טורקיה ומצרים

שר האוצר יובל שטייניץ פונה היום (ג') למפגיני האוהלים ואומר כי אסור לפרוץ את מסגרת התקציב וכי לצד הדרישות החברתיות של המפגינים, יש לזכור כי העולם המערבי חווה גל שני של המשבר הכלכלי - וגם ישראל עלולה להיפגע.

"באירופה יש משבר אבטלה ומשבר השקעות אדיר. המשימה שלי כשר אוצר ושל הממשלה היא להתמודד עם גל חדש במשבר", אמר שטייניץ בראיון לרשת ב'.

שר האוצר הבהיר כי מטרת הממשלה היא לא רק שמירה על מסגרת התקציב ולמנוע את פריצתה, אלא גם "זה עידוד הייצוא, ההשקעות, התעסוקה וכן מאבק מתמשך למנוע אבטלה המונית. אלה האתגרים שלנו".

שטייניץ דיבר על "הצורך להאיץ את הצמיחה הכלכלית ולשמור על מנועי הצמיחה הקיימים", והבהיר כי "כל הדברים האלה קריטיים כדי שנוכל לעבור בהצלחה את המשבר, כמו שעברנו את הגל הראשון של המשבר לפני כשנתיים".

שר האוצר נמנע מלהתייחס ישירות על הדרישה ל"צדק חברתי" וחלוקה אחרת של המשאבים. הוא התייחס גם למשבר עם טורקיה ומצרים, בתור אחד השרים הבודדים שלא התנגד להתנצלות בפני טורקיה ומצרים, ואמר כי "ישנה חשיבות לשמירה על היחסים האסטרטגיים עם טורקיה ומצרים; לא בכל מחיר, אך ליחסים האלה יש חשיבות גדולה".