כחלון יבקש מבזק הוזלת מחיר קו האינטרנט ב-40%

משרד התקשורת יכפה הפחתה במחיר קו ה-Naked Adsl ב-25 שקל בחודש, רק במקרה שהחברה תסרב לבקשה

משרד התקשורת יבקש מבזק להפחית את מחירי קו ה-Naked Adsl (הקו ה"עירום" לאינטרנט בלבד) ב-40%. זאת מתוך ציפייה שבזק תיענה לבקשתו ותנהג בהתאם. אם בזק לא תפחית את המחיר לשירות בשיעור דומה, יפעיל המשרד סמכות ויתבע זאת ממנה בצורה ברורה, כך אומר היום ל"גלובס" גורם בכיר במשרד התקשורת.

כפי שנחשף ב"גלובס", המשרד מצא שבזק הפחיתה בשנים האחרונות את מחירי האינטרנט ב-40% לערך, ואולם את מחירי ה-Naked Adsl היא לא הפחיתה והם עומדים על 25 שקל לחודש כבר כמה שנים ללא שינוי. כיוון שנמצא שבזק מוכרת שירותי תקשורת במסגרת מבצעים במחיר הנמוך מ-25 שקל לחודש, ניתן להעריך שהמחיר אינו ריאלי ופוגע במתחרותיה של בזק ובצרכנים, שרוצים לקבל שירותי טלפוניה מחברות מתחרות.

עוד נודע שביחס לטענתה של בזק, שלפיה שירות ה-Naked Adsl אינו נמצא בפיקוח ולכן המשרד אינו יכול להתערב במחירו, דחה המשרד את עמדת בזק והוא סבור שהוא יכול וחייב להתערב במחיר השירות, בגלל המשמעות שלו לתחרות.

המשרד לא ידרוש מבזק בצורה מפורשת להפחית את המחיר בשיעור ההנחות שהיא העניקה ללקוחותיה, כלומר ב-40%, מפני שנראה לו סביר יותר לבקש זאת מהחברה קודם, ולהפעיל את סמכותו רק במקרה שהיא תסרב. באופן הזה ניתנת לבזק ההזדמנות להשמיע את עמדתה ולהגיב על הבקשה - כשלעצמו מעין תהליך של שימוע. יותר קל במקרה של סירוב מצד בזק לבוא אז ולתבוע בצורה מפורשת הפחתה במחיר, וזה יהיה המתווה שכנראה ייבחר כדי לטפל בסוגיה הבעייתית של מחירי השירות. בכל מקרה, בגלל החופשות יידחה המכתב לבזק בכמה שבועות, אך הגורם במשרד אמר שמדובר בעניין טכני בלבד.

טענתה המרכזית של בזק היא שהמחיר שקבעה לשירות נמוך מעלותו בעשרות אחוזים, ולפיכך אם המשרד סבור שהמחיר גבוה מדי, שיתכבד ויערוך בדיקה כלכלית ויקבע את עלותו - וזה מה שהחברה מתכוונת לדרוש.