ממשיכה נטישת ספקי התוכן מסלקום: גם תפוז ירד מהפורטל

זאת בעקבות החלטתה של סלקום לשנות את מודל התשלומים שלה לספקי התוכן ובכלל זה גם לתפוז ■ עוד ירדו מהפורטל: YNET, ספורט5 ו-ONE, וכן אתרי הכלכלה גלובס, דה מרקר, כלכליסט וביזפורטל

אתר האינטרנט תפוז ירד מפורטל התכנים הסלולאריים של סלקום, כך הודיעה היום (ד')החברה לבורסה. זאת, לדברי תפוז, בעקבות החלטתה של סלקום לשנות את מודל התשלומים שלה לספקי התוכן ובכלל זה גם לתפוז.

בעקבות הורדת תפוז מפורטל סלקום, ואם החברות לא יצליחו להגיע להסדר, צפויה תפוז לאבד הכנסות בהיקף של עד מאות אלפי שקלים. מתפוז נמסר כי היא עדיין ממשיכה לנהל מגעים עם סלקום במטרה להגיע לפשרה בעניין.

עוד בין האתרים שלא מופיעים כבר בפורטל הסלולר של סלקום בעקבות המהלך: YNET, אתרי הספורט ONE וספורט5, וכן אתרי הכלכלה גלובס, דה מרקר, כלכליסט וביזפורטל.

בתחילת אוגוסט פורסם ב"גלובס", כי סלקום חתכה בעשרות אחוזים את המחיר שהיא משלמת לספקיות התוכן לפורטל הסלולרי שלה וכי ההחלטה התקבלה בקרב ספקי התוכן בכעס רב, וחלקם הודיעו שהם מפסיקים לעבוד עם חברת הסלולר לפי התנאים החדשים. ככל הידוע יש לסלקום תקציב שהוא ייעודי לפעילות התוכן בפורטל הסלולרי שלה, ואותו היא קיצצה בצורה דרסטית ללא כל התראה מוקדמת.

ההחלטה של סלקום נשענת על כך שצריכת התוכן עוברת שינוי משמעותי בשוק הסלולרי, וכניסת המכשירים החכמים גרמה לכך שהציבור רוכש תוכן דרך אפליקציות ייעודיות ופחות דרך הפורטלים הסלולריים. המשמעות היא שסלקום מקבלת נתח הולך וקטן מהכנסות תוכן מהפורטל, ולכן החליטה שבמודל של חלוקת רווחים עם ספקי התוכן, אין מקום להמשיך את אותה נוסחה.