פרופיל: טים קוק, בן 50 - המנכ"ל החדש של אפל במקום ג'ובס

טים קוק, אשר מחליף את סטיב ג'ובס האגדי בתפקידו, עובד באפל יותר מעשור ונחשב לדמות מובילה בחברה ■ כיסא המנכ"ל לא זר לקוק, שהחליף את ג'ובס בתפקידו 3 פעמים ב-8 השנים האחרונות

בהרצאה לקבוצת סטודנטים בשנה שעברה, ציטט טים קוק - אז סמנכ"ל התפעול של אפל - את אברהם לינקולין, בציינו כי "אני אתכונן, ומתישהו ההזדמנות שלי תגיע". היום הזה הגיע אתמול (ד'), כאשר נודע כי קוק יחליף את סטיב ג'ובס כמנכ"ל אפל, חברת הטכנולוגיה בעלת שווי השוק הגדול ביותר בעולם.

מי שמכיר אותו, לא מופתע. קוק בן ה-50 עובר כבר יותר מעשור באפל (הוא עובד באפל מאז 1998), ובקיא בתוכניות האסטרטגיות של החברה. כמו כן, הפוזיציה החדשה לא זרה לקוק: הוא כיהן כמנכ"ל זמני ב-2004, הפעם הראשונה בה יצא ג'ובס לחופשת מחלה בגין מחלת סרטן הלבלב, בה אובחן ב-2003.

קוק חזר לכהן בתפקיד גם ב-2009, לאחר שג'ובס נטל חופשת מחלה נוספת של חצי שנה, בגין השתלת כבד. כמו כן, קוק מנהל למעשה את אפל כבר מאז ינואר 2011, אז הודיע ג'ובס בשלישית כי הוא נאלץ לעזוב זמנית את אפל, מטעמים רפואיים.

קוק הוא דמות מוערכת מאד באפל, ונתפס כ"גאון תפעולי". הוא נתפס כדמות מפתח במערך הניהולי שאפל, וכאחד מהאנשים שהובילו אותו - יחד עם ג'ובס עצמו, כמובן - למעמד של אחת החברות הטכנולוגיה הגדולות והרווחיות ביותר בעולם, בתוך כמה שנים בלבד. למעשה, קוק הוכרז באופן בלתי רשמי כיורשו של ג'ובס כמה לפני מספר שנים, כשמצבו הרפואי של המנכ"ל האגדי החל להידרדר.

הספקות היחידים שקיימים לגבי קוק, נוגעים לכשרונותיו בכל הקשור לעיצוב חזון כפי שג'ובס הטיב כל כך לעשות. ג'ובס ידע לעצב מוצר, תוכנה, ולשלב בין השניים באופן מושלם - ולמעשה הגה שלושה מהמוצרים שהפכו את אפל למה שהיא היום - האייפד, האייפון והאייפוד. ועוד לא אמרנו מילה על המק.