צה"ל חיסל שני פעילי ג'יהאד, הירי לעבר הדרום נמשך

מטוסי חיל האוויר פגעו וחיסלו הערב חוליית משגרי רקטות באזור בית להיה, בצפון רצועת עזה ■ בסך הכל מאז הבוקר אותרו בדרום 9 נפילות

הפינג-פונג משני צידי הגבול עם רצועת עזה נמשך: מטוסי חיל האוויר פגעו וחיסלו הערב חוליית משגרי רקטות באזור בית להיה, בצפון רצועת עזה, זאת בפעילות משותפת עם כוחות קרקע. שני פעילי ג'יהאד איסלאמי נפגעו ונהרגו.

אחרי בוקר שקט, התחדש אחר הצהריים ירי הרקטות לעבר הדרום, והערב שוב נורה מטח קסאמים לעבר יישובים במועצה האיזורית שער הנגב. מרבית הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, אולם רקטה אחת פגעה במבנה ציבורי באחד היישובים בעוטף עזה. בכל הנפילות לא היו נפגעים מהירי. בסך הכל מאז הבוקר אותרו בדרום 9 נפילות. תושבי היישובים בעוטף עזה מתבקשים להישאר במרחבים מוגנים.

הג'יהאד מציג: ירי לעבר קיבוץ

מוקדם יותר היום פירסם הג'יהאד האיסלאמי סירטון חדש, המתעד ירי של רקטה מסוג 107 מילימטר לעבר קיבוץ עין השלושה בעוטף עזה.על פי הסרטון, עליו חתומה "חטיבת חאן יונס של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי", ניתן לראות בבירור כי ירי הרקטה מתבצע מתוך מחפורת תת-קרקעית. בינתיים בדרום, עדיין לא שקט. בשעות אחר הצהריים נורתה רקטת קסאם לעבר המועצה האזורית חבל אשכול. מוקדם יותר נורתה רקטת קסאם לעבר המועצה האזורית שדות נגב ופגעה בעמוד חשמל. לא היו נפגעים. במהלך הלילה ואמש נורה מטח כבד של כ-25 רקטות גראד, קסאם ופצצות מרגמה, לעבר באר שבע, שדרות, אופקים, אשקלון, אשכול ויישובי עוטף עזה.

חיל האוויר תקף הלילה ברצועת עזה מספר יעדים, בהם מנהרה ומחסני אמל"ח וכן פגע בִשתי חוליות מחבלים. פיקוד העורף החליט להשאיר את רמת הכוננות הגבוהה, לפיכך גם הערב לא יתקיימו אירועים המוניים ופסטיבלים באזור הדרום, ובכלל זאת "פסטיבל בריזה" באשקלון שבוטל. התינוק בן ה-9 חודשים מקיבוץ יד מרדכי, שנפגע אמש מרסיסים כשרקטת קסאם התפוצצה בסמוך לביתו, שוחרר הבוקר מבית החולים. "התינוק היה איתי בחדר, בדיוק התעורר וקיבל בקבוק. היה בום ואז רצתי אליו", שיחזרה אמו של הפעוט, לירן ינאי. "החלון התנפץ מעל המיטה שלו. הכל התמלא שברי זכוכיות. אם הזכוכית לא הייתה נשברת, לא הייתה שום סכנה. היה לו מזל גדול. אנחנו מחכים לשקט, אני לא רואה שום אופציה אחרת".