ההתעללות באוסטריה: האב אנס את הבנות באיומי קלשון

המשטרה חושדת: הקשיש שכלא שתי בנותיו המוגבלות במשך 40 שנה, תקף אותן מינית ואיים עליהן בחפצים שונים ■ החשוד מכחיש את כל ההאשמות כלפיו

שעות לאחר חשיפת פרשת ההתעללות המזעזעת באוסטריה, שבה נחשד קשיש בן 80 בכליאתן במשך 41 שנים של שתי בנותיו המוגבלות, בנות 53 ו-45, מאז היו ילדות - נחשפים עוד ועוד פרטים על הפרשה.

מחקירה ראשונית של משטרת אוסטריה עולה כי שתי בנותיו של החשוד סבלו ממנו מהתעללות קשה, מינית ופיזית, כשהוא אף מאיים עליהן בכלים שונים, בהם קלשון. הזיכרון היחיד למעשים הנוראיים, נכון לעכשיו, הוא רק המבנה האטום שבו שהו השתיים.

על פי החשד, החל האב להתעלל בבנותיו כבר מהרגע שנולדו. למרות שהם גרים בבית גדול, הוא כלא אותן בחדר צפוף, כשהן נדרשות לישון על ספסל עץ, ללא מצעים. אחת הבנות סיפרה לחוקרי המשטרה כי אביה איים עליה ועל אחותה פעמים רבות כי ירצח אותן אם ינסו לצאת מהבית.

"הוא בודד אותן לגמרי מהעולם"

מפקד משטרת המחוז, מרטין פומברגר, הגדיר את שתי האחיות כ"מאוד תלותיות באביהן" ו"מבודדות מבחינה חברתית". הבנות, ששתיהן סובלות מפיגור שכלי על פי המשטרה, כמעט ולא נראו בציבור. "הוא בודד אותן לגמרי מהעולם", אמר קצין המשטרה.

"אני מאוד מפחד לגלות שהסיפור הזה אכן קרה", אמר היום פטר הארט, ראש מועצת לינץ. "אף פעם לא היו שמועות כאלה והשכנים בכלל לא חשדו שמשהו לא בסדר באיש הזה ובבית שהוא גר בו. הוא עבד כפועל תשתית בכבישים והוגדר כטיפוס מאוד חברתי ומשעשע".

דבר כליאתן של שתי הנשים התברר ממש במקרה, אחרי שעל פי החשד ניסה אביהן לאנוס אחת מהן. על פי דיווח בעיתון מקומי, הצליחו הבנות להימלט לאחר שהאחות המבוגרת יותר דחפה את האב הקשיש בזמן שניסה לאנוס אותה - וזה לא הצליח לקום.

כעת נמצאות הבנות תחת השגחה. גורמים שנמצאים בסביבתן אומרים כי הן "חשות הקלה מכך ששוחררו מהסבל הרב שעבר עליהן". החשוד עצמו מכחיש את המיוחס לו.