באפט על רכישת מניות בנק אוף אמריקה: "אנחנו לא ב-2008"

איל ההשקעות ילווה לבנק אוף אמריקה 5 מיליארד דולר, בריבית נמוכה בהרבה מזו שדרש עבור הלוואות דומות ב-2008 ■ בלומברג: "באפט כבר הרוויח מהעסקה 1.3 מיליארד ד' ביום אחד"

"אנחנו לא ב-2008", אמר איל ההשקעות האגדי וורן באפט בריאיון ל-CNBC אתמול (ה'), בהסבירו מדוע החליט להשקיע הון עתק במניות בנק אוף אמריקה . נזכיר כי אתמול הוכרז כי תאגיד ברקשייר התוואיי , בבעלותו של באפט, יוכל לרכוש מניות בכורה של בנק אוף אמריקה בהיקף מקסימלי של 5 מיליארד דולר.

לאחר ההודעה, זינקה מניית בנק אוף אמריקה ב-9% במהלך המסחר בוול סטריט, וננעלה בשער של 7.65 דולר. על פי "בלומברג", רק עקב זינוק המניה אמש, זכה באפט לרווח נקי של 1.3 מיליארד דולר ביום אחד, במסגרת העסקה.

באותו הבוקר, נזכיר, הודיע בנק אוף אמריקה כי ברקשייר התוואיי יוכל לרכוש עד 50 אלף מניות בכורה של הבנק במחיר של 100 אלף דולר למניה, בהצעה פרטית. מדובר, למעשה, בהלוואה של ברקשייר לבנק, אשר צפוי לשלם לברקשייר דיבידנדים בהיקף של 300 מיליון דולר מדי שנה (ריבית של 6%). בנק אוף אמריקה יכול להחזיר את ההלוואה בכל רגע נתון, אולם ייאלץ במקרה כזה לשלם דיבידנד נוסף ברמה של 5% כדי לעשות כן.

נזכיר כי בשנת 2008 - בזמן פרוץ משבר המשכנתאות - העניק באפט הלוואות בהיקף דומה לג'נרל אלקטריק וגולדמן זאקס בתנאים פחותים משמעותית: שני הארגונים הגדולים קיבלו מברקשייר הלוואות שנשאו ריבית של 10%.

בנוסף להצעה המדוברת, יוכל באפט לרכוש עוד 700 מיליון מניות רגילות של הבנק במחיר של 7.14 דולר למניה - ויוכל לבצע את הרכישות בכל עת שיחפוץ בכך, בעשור הקרוב. "בנק אוף אמריקה חזק, מנוהל היטב, ואני שמח להשקיע בו. אני מתרשם לטובה מהנתונים הפיננסים שלו והתמודדותו עם האתגרים הניצבים בפניו".