בכיר ב'פד': תחזית הצמיחה ל-2012 ללא שינוי; לא צריך QE3

את הדברים אמר נשיא ה'פד' בפילדלפיה, צ'רלס פלוסר ■ "אני לא בטוח שתוכנית הקלה כמותית נוספת תועיל לבעיות שיש לכלכלה האמריקנית"

נשיא הפדרל ריזרב של פילדלפיה, צ'רלס פלוסר, אמר כי למרות האכזבה מהאומדן השני של התמ"ג לרבעון השני של 2011, תחזית הצמיחה שלו ל-2012 לא השתנתה והוסיף כי הוא מתנגד לתוכנית הקלה כמותית נוספת (QE3). את הדברים אמר פלוסר לרשת CNBC.

"אני לא בטוח שתוכנית הקלה כמותית נוספת תועיל לבעיות שיש לכלכלה האמריקנית", אמר פלוסר הנמצא כעת בג'קסון הול, שם נאם יו"ר ה'פד', בן ברננקי, אתמול. "אמנם הצמיחה במחצית הראשונה הייתה חלשה מהצפוי, אך התחזית שלי ל-2012 כמעט לא השתנתה".

דבריו של פלוסר משקפים את התנגדותו להחלטת ה'פד' להותיר את הריבית על כנה בשיעור אפסי של 0%-0.25% לפחות עד אמצע 2013.

"אני חושב שאנחנו מגיבים בצורה מוגזמת למצב", אמר פלוסר. "הנתונים היו בלתי מוחלטים וכך גם שוקי המניות. מדיניות מוניטרית צריכה להתמקד בטווח הבינוני עד הארוך".

לגבי הורדת תחזית הצמיחה לכלכלה האמריקנית על-ידי ה'פד' ב-9 באוגוסט לאחר ישיבה של ה-FOMC אמר פלוסר כי לדעתו התחזית העדכנית היא "פסימית מדי".

"אף אחד לא מצפה שהצמיחה האמריקנית תזנק", הוסיף פלוסר. "מדיניות מוניטרית צריכה לפעול לפי מצב הכלכלה לא לפי לוח שנה. כבר זמן רב אני טוען שהחלמת הכלכלה תהיה איטית, זו פשוט המציאות איתה אנו מתמודדים כעת".

נזכיר כי אתמול נאם ברננקי בג'קסון הול ואמר כי שאין בכוונתו להכריז על תוכנית הרחבה כמותית נוספת או תכנית תמריצים מסוג כלשהו לפני הפגישה הבאה של הנהלת ה'פד'. "לפד יש מגוון רחב של כלים אותם הוא יכול להפעיל במידת הצורך. אנחנו דנו באפשרויות השונות בישיבה שהייתה באוגוסט ונמשיך לדון בהן גם בישיבה הבאה בספטמבר", אמר ברננקי.