מיליון מניות למנכ"ל החדש של אפל - אם יישאר עד 2021

מחליפו של סטיב ג'ובס, טים קוק, יקבל מחצית מהמניות באוגוסט 2016 ואת החצי השני ב-2021 ■ מניית אפל ננעלה ביום המסחר האחרון על 383 דולר למניה

אפל תעניק מיליון מניות למנכ"ל החדש שלה, טים קוק, אשר מונה השבוע (ה') לתפקיד בעקבות התפטרותו של סטיב ג'ובס, זאת בתנאי שיישאר בתפקידו לפחות עד שנת 2021. נזכיר כי מניית אפל ננעלה אתמול (ו') במחיר של כ-383 דולר למניה.

החברה הודיעה על כך לרשות לניירות ערך האמריקנית לאחר שחתמה עם קוק עצמו. כמחצית מסך המניות יקבל קוק באוגוסט 2016, ואת החצי שני ב-2021.

נזכיר כי סטיב ג'ובס, המייסד והמנכ"ל האגדי של אפל, הודיע השבוע (ה') על התפטרותו מהחברה. חבר הדירקטוריון בחברה קיבל את מכתב ההתפטרות של ג'ובס, והודיע על עזיבתו המיידית של ג'ובס מתפקיד המנכ"ל, כאשר במקומו נכנס לתפקיד, כאמור, קוק, שכיהן כסמנכ"ל התפעול של החברה. ג'ובס עובר לכהן כיו"ר הדירקטוריון, כאשר קוק יצטרף גם הוא למועצת המנהלים.

קוק מחליף בפועל את ג'ובס מתחילת השנה, לאחר שג'ובס הודיע שהוא יוצא לחופשת מחלה. ג'ובס אובחן ב-2003 כחולה סרטן לבלב, הוא נטל חופשת מחלה של חצי שנה ב-2009, שבמהלכה עבר השתלת כבד, לפי דיווחים. השנה הודיע ג'ובס שוב על חופשת מחלה, אולם דאג להופיע באירועים חשובים, כמו הכרזת האייפד 2.

"תמיד אמרתי שאם יגיע היום שבו לא אוכל למלא את החובות והציפיות ממני כמנכ"ל אפל, אני אהיה הראשון שאספר לכם על כך. לצערי, היום הזה הגיע", כתב ג'ובס במכתב ההתפטרות. "לכן אני מתפטר מתפקידי כמנכ"ל אפל ואני אהיה מעוניין לשרת כיו"ר הדירקטוריון, בתנאי שהחברים בו ימצאו זאת לנכון".